Článek
Tentokrát ale nepůjde jen o rychlejší verzi některého z vyráběných sériových modelů, ale o skutečně samostatnou řadu. Ta by měla navíc mít opravdu extrémní jízdní výkony, které vzejdou ze spolupráce s renaultovským týmem Formule 1. Zkušenosti jsou v tomto případě k nezapalcení, takže je jasné, že Renault by mohl prohnat i takové ikony, jakými jsou Mercedes-Benz SLR nebo Porsche Carrera GT.
Značka Alpine se však neobjeví na trhu hned. Pokud vše půjde dobře, tak příští rok na pařížském autosalonu se představí koncept, který ale bude chtít ještě pořádně odladit. Deník Automobilwoche odhaduje, ze pokud vše půjde dobře, tak se vozu dočkáme nejdříve v roce 2010.
Historie ve znamení rallye
Jean Rédélé je mužem, který založil značku Alpine. Jenže jemu nestačilo prodávat vozy Renault, ale chtěl si je pořádně užít na závodních tratích. Sám si tedy Renaulty upravoval a pod svojí značkou Alpine se několikrát zúčastnil i třeba závodů v Le Mans.
To zvedlo zájem o jeho dílničku a lidé chtěli to neznámé Alpine mít doma. Rédélé začal upravovat Renaulty pro sport i silnice a jeho byznys se rozvíjel. Asi nejznámějším je model A110, který vycházel z modelu Renault R8. Tento automobil s motory o výkonu od 37 do 118 kW se stal legendou francouzského závodění a značku Renault tak nadchnul, že se dala do společného podniku s Rédélém. Právě tento vůz se pak s podporou továrního týmu stal v následujících letech mistrem v rallye.
Renault vyráběl vozy Alpine až do roku 1994, kdy sjel z výrobního pásu poslední automobil s označením A610.