Nový motor 1.9 JTD dostane označení Twin Stage. Už tento název dává najevo, že přeplňování bude dvoustupňové, kdy menší turbína bude pracovat v režimu nízkých otáček, větší turbo pak sepne ve středních otáčkách.

Tento systém jako první uvedlo na trh BMW [celá zpráva] a nyní jej již má i koncern PSA. [celá zpráva] Jeho výhoda je v tom, že síla motoru je rovnoměrně rozložena do celého spektra otáček a prakticky zde neexistuje takzvaná turbodíra (prodleva náběhu turbodmychadla).

Velmi kompaktní motor o hmotnosti 185 kg nabídne dvojici výkonových variant. Ta slabší bude nabízet 132 kW, silnější pak 140 kW. Obě verze pak disponují shodným točivým momentem 400 N.m při 2000 ot./min, ale 300 N.m bude možné využít už ve 1250 ot./min.

Motor bude instalován do vozů Fiat patrně na konci tohoto roku. Už dnes je ale jasné, že Fiat si tento agregát nenechá pro sebe a jeho techniku opět využije i koncern GM. Minulý týden jsme představovali facelift Saabu 9-3, [celá zpráva] kde tento agregát bude pracovat pod označením TTiD.