Podle internetového portálu Autoweek se Smart ForTwo bude totiž Stop-Start systém později doplněn i hybridní verzí motoru. Jak toho hodlá maličký Smart dosáhnout a kde má baterie se zatím však neví. Vůz je prý ale už v plném provozu a zkouší se jeho technická připravenost.

Zatím se budeme muset spokojit s trojicí motorů. Dva jsou známé zážehové tříválce, jejichž objem byl zvětšen na 999 ccm. V základním provedení má výkon 45 kW a točivý moment 89 N.m, silnější verze pak má 52 kW (92 N.m) a v nabídce je ještě přeplňovaná verze se 62 kW a 120 N.m. Posledním motorem je velmi spořivý turbodiesel se 33 kW. Ten spotřebuje při jízdě v průměru pouhých 3,4 l na 100 km.

Dále o Smartu ForTwo čtěte:
Představení nového Smart ForTwo
Uvedení modelu na český trh

Systém Stop-Start bude pracovat se slabší zážehovou verzí. Princip je stejný, jaký používají například u Citroënu (C3) či BMW (řada 7, 5, 3). Když vůz zastaví na křižovatce, elektronika vypne motor. Při uvolnění brzdového pedálu a sešlápnutí plynu pomocí elektromotoru agregát znovu naskočí a pohání vůz dál. Předností je omezení emisí v centrech měst, kde v kolonách či na křižovatkách je spousta paliva nevyužita k jízdě.