Tento motor příznivci BMW moc dobře znají - najdeme jej totiž u populárního modelu F 650GS. Pro novinky však posílil na 53 koní, v BMW F 650GS produkuje rovných 50 koní.

Kromě pohonné jednotky všechny tři motorky spojuje také prakticky totožný mostový ocelový rám. Stejnou náturu tyhle stroje ale rozhodně nemají.

Jestliže se hodláte prohánět v hodně drsném terénu, sáhněte po BMW G 650 Xchallenge. Vysoko usazený blatník, drátěná kola (vpředu 21 palců, vzadu 18 palců), pětistupňová převodovka s kratším odstupňováním... To všechno se vám bude v terénu náramně hodit. Jedině u Xchallenge najdete zadní kolo odpružené pneumatickým měchem. Za BMW G 650 Xchallenge zaplatíte 242 600 Kč.

:. Xchallenge hned tak něco nezastaví. (Foto: BMW. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Nezdá se vám každou noc o Rallye Paříž-Dakar a do terénu se vydáte maximálně nakouknout? Tak to se vám bude líbit supermotard G 650 Xmoto, který si sice taky rád zařádí i mimo asfalt, nejčastěji ale tento mnichovský jednoválec najdeme ve městě. Kola jsou menší (sedmnáct palců), kapotáž zase efektnější. Ve městě přece musí motorka vypadat k světu... Jenomže BMW G 650 Xmoto je z trojice nových jednoválců za největší peníz - na supermotard si připravte 257 900 Kč.

:. Z trojice nových jednoválců největší univerzál - BMW G 650 Xcountry. (Foto: BMW. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Ještě to pořád není ono? Xchallenge je až moc nekompromisní a Xmoto zase málo? V tom případě máte poslední možnost - BMW G 650 Xcountry. Drátěný výplet nechybí, kola jsou ale v porovnání s Xchallenge menší - přední narostlo na 19 palců, zadní má 17 palců. Xcountry není žádný supermotárdový frajírek. Možná trochu nevýrazné, kdo ale vyznává designovou klasiku, ten bude u BMW G 650 Xcountry doma. Plusové body sbírá Xcountry i za cenu, z trojlístku je totiž nejlevnější. Na BMW G 650 Xcountry vám stačí 233 400 Kč.

Technické údaje BMW G 650 Xchallenge (Xmoto, Xcountry)
Motor jednoválec
Chlazení kapalinou
Rozvod/počet ventilů 2xOHC/4
Vrtání a zdvih 100 x 83 mm
Zdvihový objem 652 ccm
Největší výkon 39 kW při 7000 ot./min
Točivý moment 60 N.m při 5250 ot./min
Převodovka pětistupňová
Sekundární převod řetězem
Zdvihy kol P/Z 270/270 (270/245, 240/210) mm
Brzdy/průměr kotoučové
Rozvor kol 1500 (1500, 1498) mm
Výška sedla 930 (920, 840-870)
Hmotnost (bez nápní) 144 (147, 148) kg
Objem nádrže 9,5 l 
Nejvyšší rychlost 165 (170, 170) km/h