Zpředu či zezadu novou škodu Praktik nepoznáte od klasického roomsteru. Má úplně stejnou karoserii, která však byla pro potřeby podnikatelů a firem upravena do užitkové podoby.

Na předních sedadlech se moc nezměnilo - tohle auto má stejnou přístrojovou desku, stejná sedadla a jen výbava je samozřejmě o něco chudší. Tak například přihrádka před spolujezdcem je odkrytá, ale v budoucnu by se měla dát dvířka přikoupit za příplatek.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Jenže hned za sedadly je rozměrná mříž. Ta odděluje prostor pro posádku od místa pro náklad. Prostor pro posádku a náklad je rozdělitelný v různém poměru. Přepážka se dá totiž posouvat v rozmezí přibližně 10 cm. Je k tomu však zapotřebí klíč, kterým se upnutí povolí.

1900 l za posádku

Nákladový prostor je přístupný klasickými dveřmi po stranách, místo skel však mají plechové výplně. Ovšem nejlepší přístup do ložného prostoru je pátými výklopnými dveřmi. Ta mají vzadu klasické sklo, ovšem bez stírače (padl při honbě za snížení nákladů) a s možností instalace vnitřní ochranné mříže.

Uvnitř vozu byly odebrány všechny výplně a ochranné prvky, které zde být nemusely. Pouze nad zadními podběhy je vedena elektrická instalace. Jinak není na bocích ani na stropě jediný plastový prvek. I výplně dveří byly odstraněny a nahradil je velký jednolitý kus plastu.

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.

Ovšem podlaha je na tom už zcela jinak. Nádrž bylo potřeba překrýt a srovnat výšku podlahy. Škodě se to velmi povedlo. Podlaha je vytvořená z třídílného dřevěného plata. Po vyklopení zadní části se objeví plnohodnotné náhradní kolo s povinnou výbavou. Střední část je pevná a vpředu pak najdeme nejkratší výklopný díl. Ten zakrývá standardní prostor pro nohy osobního vozu. Zde je využit jako výborný odkládací prostor na menší předměty. V ložném prostoru pak v krajích najdeme také praktická velká oka k uchycení nákladu.

Toho se sem vejde opravdu dost. Využít Škodu Roomster pro užitkový vůz bylo jasnou volbou - karoserie je dostatečně dlouhá a především vysoká, takže nákladu se sem vejde celkem dost. Délka ložné plochy činí 1605 mm, šířka 1434 mm (mezi podběhy 1016 mm) a výška je 990 mm. Pro náklad je tak k dispozici objem 1900 l. Škoda Praktik uveze až 550 kg, při použití patnáctipalcových kol až 640 kg.

Tři motory

Pohonné jednotky byly z modelové řady Roomster vybrány tři. Základem je tříválcový zážehový agregát o objemu 1,2 l ve vyšší výkonové verzi 51 kW. Ten v základu stojí 297 381 Kč včetně DPH. Druhý zážehový agregát je známá čtrnáctistovka se 63 kW, za níž je třeba zaplatit 327 381 Kč vč. DPH. Poslední variantou je stejně objemný turbodiesel s 51 kW, jehož cena začíná na 377 381 Kč vč. DPH.

Technická data
Motor 1.2 12V HTP 1.4 16V 1.4 TDI
Objem válců (ccm) 1198 1390 1422
Výkon (kW při ot./min) 51/5400 63/5000 51/4000
Toč. moment (N.m při ot./min) 112/3000 132/3800 155/1600
Max. rychlost (km/h) 158 171 158
Zrychlení 0-100 km/h (s) 15,9 13,0 16,5
Spotřeba město/mimo město/kombinace (l na 100 km) 8,7/5,5/6,7 8,9/5,6/6,8 6,4/4,5/5,3
Rozměry vozu d x v x š (mm)
4205 x 1684 x 1607
Rozměry nákladového prostoru d x v x š (mm)
1605 x 990 x 1434/1016