Použitím lehkých materiálů by se mohla hmotnost vozu snížit až o 75 kg. Pravděpodobnost, že by se při stavě karoserie počítalo s maximálním množstvím využitím hliníku a dalších lehkých materiálů však počítat nemůžeme. Cena vozu by vzrostla extrémně vysoko.

S cenovým problémem se bude potýkat i vývojové středisko motorů. Litina na bloku válců není zrovna lehká, takže použití lehčích materiálů by mohlo slušně uspořit hmotnost. Zvlášť nejsilnější šestiválec 3.2 V6 JTS by mohl přijít o dost kilogramů. Ale hliník či dokonce hořčíkové slitiny v přesných formách nejsou zrovna levnou záležitostí.

Jak se nakonec situace vyvine ještě není jasné. cenová politika vůči zákazníkům již dnes není u Alfy Romeo zrovna vstřícná, takže každé navýšení se může stát značku a model několik tisíc zákazníků, kteří raději přejdou jinam.