Pro čínský trh jsou připraveny dvě novinky - každá z jiného konce nabídky. Na špici je model Magotan, který není nic jiného než prodloužený Volkswagen Passat. Jako mnohé jiné automobilky (např. BMW 5 [celá zpráva], Škoda Superb [celá zpráva] či Cadillac SLS [celá zpráva]), i tady vsadil výrobce na klasický vůz ze své produkce, který o pár centimetrů protáhl, aby bylo více místa na zadních sedadlech. Jestli to passat potřeboval, to už je jiná otázka.

Volkswagen Magotan

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Golf čtyřka

Druhým vozem pro sériovou výrobu, která bude probíhat ve společném závodě Shanghai Volkswagen, je Bora HS. Když se na vůz podíváte, jistě vám neujde zvláštní podobnost s jiným vozem, který ovšem v Evropě toto jméno nenese. Ano, správně - tohle je starý golf čtvrté generace s novou maskou.

Volkswagen Bora HS

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Ta odpovídá čínskému vkusu - musí být výrazná. Proto je vytažená o notný kus vpřed, barokní vlnky zdobí linii světlometů. Kdyby nebylo jí, tak by se s velkým sebezapřením dalo říci, že právě přední nárazník je jediným pojítkem s VW Bora.

Číňané sobě

Volkswagen prezentuje na svém stánku také novou filosofii, která zahrnuje Čínu mezi státy, ve kterých se dá počítat i s vývojem a konstrukcí automobilů a nejen kopírováním evropských řad. Koncept Volkswagen Neeza je vyroben "v Číně pro Čínu".

Volkswagen Neesa

:. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti

Technické detaily tohoto jistě zajímavého SUV/Crossoveru nejsou známy. Jediné co víme, že stojí na platformě, jakou nabízí například Porsche Cayenne, Audi Q7 či Volkswagen Touareg.

Zajímavé je jméno vozu. Ne-zha je malý chlapec z čínské historie. V pověstech se praví, že on pomocí magických zbraní bojoval se zlými duchy. Tak uvidíme, zda koncept pomůže pobít zlé duchy kopírování a zda Evropa dříve dobije automobily Čínu, nebo zda Čína dřív dobije Evropu.