Vegetariánství snižuje riziko rakoviny, kromě rakoviny tlustého střeva
Existuje řada studií, která podporuje myšlenku vegetariánství jako pro lidské zdraví prospěšného způsobu stravování. A nejnovější oxfordská studie navíc přidává eso skutečně nepřehlédnutelné – vegetariánský jídelníček výrazně snižuje riziko onemocnění rakovinou nejrůznějších typů, vyjma nádorového onemocnění tlustého střeva a konečníku.
Vegetariánství a konzumace ryb všeobecně snižují riziko onemocnění rakovinou.
FOTO: fotobanka Profimedia
úterý 24. března 2009, 8:23 - OXFORD
Vědci z Oxfordu analýzou stravovacích návyků u bezmála 53 tisíc lidí zjistili, že lidé vyhýbající se masu a všem masovým výrobkům onemocní všeobecně méně často rakovinou, ať už se jedná o jakýkoli typ tohoto nádorového onemocnění vyjma rakoviny tlustého střeva.
Stejně prospěšný byl také jídelníček těch, kteří vyjma rostlinných produktů konzumovali ryby.
Zázračné účinky ryb
„Je to velmi zajímavé, naznačuje to, že vegetariáni a konzumenti ryb mohou mít nižší míru onemocnění rakovinou, musíme se na tento výzkum dále zaměřit,“ uvedl epidemiolog Tim Key, profesor z Oxfordské univerzity.
Zároveň Key varoval, že vegetariánství tedy neznamená nižší míru rakoviny tlustého střeva. Pro ni jsou nejrizikovějšími faktory vysoká konzumace uzenin, nedostatek pohybu, konzumace alkoholu, kouření a stres.
Žena
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....
Nestyda Michelangelo a ti další Obrazem
Nemravná. Takové hodnocení si v roce 1541 vysloužila Michelangelova freska Poslední soud při svém veřejném odhalení v Sixtinské kapli....
Již při zhubnutí tří kil lze výrazně snížit riziko rakoviny prsu
Rakovina prsu patří u nás mezi nejčastější ženské onkologické onemocnění. Především ženám s nadváhou se blýská na lepší časy. Podle...



