Pravidelné snídání až dvojnásobně snižuje riziko obezity
Snídaně je nejdůležitějším jídlem dne. Obecně známé pořekadlo ctily už naše babičky, shodují se na něm odborníci na výživu a tvrzení teď podpořili i vědci z Británie. Vynechání ranního pokrmu totiž může podle nich vést k obezitě.
Ilustrační foto.
FOTO: fotobanka Profimedia
pondělí 20. října 2008, 7:30 - LONDÝN
Naopak snídaně může snížit riziko obezity až dvojnásobně. Děti, které totiž první jídlo dne vynechávají, jsou až dvakrát častěji obézní než jejich vrstevníci snídající pravidelně.
Po řádné snídani totiž děti snědí méně na svačinu a oběd, trápí je méně často záchvaty hladu odpoledne a nepřecpávají se. Výzkumem patnácti tisíc dětí narozených po roce 2000 došli britští vědci k tomu, že obézní byli ti jedinci, kteří nesnídali vůbec. A to až dvakrát častěji než snídající děti.
"Důsledkem nesnídání je u dětí – stejně jako u dospělých – že dostanou velký hlad před obědem a cpou se jídlem, které je bohaté na tuky a cukry. To by mohlo pomoci vysvětlit vztah mezi obezitou a nesnídáním,“ uvedla profesorka Heather Joshiová z University of London.
Žena
Prodejem vlasů lze velmi slušně obohatit domácí rozpočet Video
V době ekonomické recese trápí nedostatek financí stále více Evropanů. Finanční tíseň lze řešit různě. Britky začaly ve velkém prodávat...
Chutné návraty mletého masa Obrazem
Při současné ceně mletého lze těžko uvěřit, že se ve středověku řadilo mezi luxusní suroviny. Tehdy se totiž nemlelo, ale ručně nadrobno...
Jak se vypořádat s rozchodem a jít dál
Rozchod je sám o sobě velmi bolestný, nemá proto cenu si ho ještě ztěžovat nerozumným chováním, které jen prodlužuje utrpení. Existují...



