Středomořská strava se vyrovná dietám od lékaře
Jídelníček opírající se o středomořskou kuchyni chudou na sacharidy je nejen velmi zdravý, ale také velmi účinný při redukci tělesné váhy. Podle studie hned několika předních univerzit je totiž taková dieta stejně efektivní jako lékařem předepsané medikamenty.
Středomořská dieta může být stejně efektivní jako lékařem předepsané medikamenty.
FOTO: maxxium czech
čtvrtek 24. července 2008, 14:18 - BOSTON
Závěry se opírají o dvouletou studii, v níž 322 lidí s mírnou formou obezity dodržovalo nízkotučnou dietu s omezeným příjmem kalorií nebo středomořský jídelníček s omezeným příjmem kalorií či nízkosacharidovou dietu.
Ačkoli všichni dobrovolníci omezili svůj denní příjem kalorií, osoby ve skupině dodržující nízkotučnou dietu zhubly za dva roky v průměru pouze 2,9 kilogramu, zatímco osoby ve skupině středomořského jídelníčku 4,4 kilogramu a osoby s nízkým příjmem sacharidů dokonce 4,7 kilogramu.
„Tyto míry redukce váhy jsou srovnatelné s výsledky, jichž lze dosáhnout lékařem předepsanými léky na omezení hmotnosti,“ tvrdí vedoucí autorka studie Iris Shaiová.
Nízkotučná dieta přitom dokázala snížit poměr celkového cholesterolu k tomu „dobrému“ HDL o 12 procent, zatímco nízkosacharidová v průměru o 20 procent.
Do studie se zapojily Univerzita Ben Gurion, izraelské Centrum nukleárního výzkumu, Harvardská univerzita, Univerzita Lipsko a Univerzita Západního Ontaria.
Žena
V Brně začaly veletrhy módy a obuvi Obrazem
Venku mínus dvanáct, uvnitř pavilonu P podívaná, která dokázala rozehřát. Tak začaly v neděli na brněnském výstavišti odborné kontraktační...
Jan Tříska: Pravda a láska jednou určitě zvítězí Video
Už pětatřicet let žije na břehu Pacifiku, za svou hereckou profesí však jezdí po celém světě. Kvůli poslední sérii představení Kumšt...
Život s despotou? Utečte, dokud to jde Video
Zamilovat se do despoty není nic složitého. Většina z nich působí na první pohled velmi mile, starostlivě až láskyplně. Ženy v nich...



