Bikram jóga vychází z tradiční indické hatha jógy a samotné cvičení se skládá z dvaceti šesti pozic a dvou dýchacích cvičení. Jedna lekce trvá devadesát minut a místnost musí mít alespoň 42 stupňů Celsia.

Velmi důležité je dodržovat nejen teplotu místnosti, ale také pořadí póz. Každá právě prováděná poloha připraví tělo na tu následující. Díky cílenému protahování a posilování zapojíte při tomto sportu všechny partie těla. Teplo navíc podpuruje spalování tuků.

Budete-li cvičit pravidelně a důsledně, pocítíte zvýšení pružnosti páteře, pročistíte lymfatický systém a pomůžete tělu s účinnějším využitím kyslíku. A především – pročistíte si mysl, budete citově vyrovnanější a pravidelným cvičením dokonale vytvarujete tělo. Během lekce navíc spálíte až tisíc dvě stě kalorií.

Cvičitelé doporučují, aby lidé prvních deset dní chodili cvičit co nejčastěji. Jde o to, aby se co nejdříve naučili skloubit cvičení se správným dýcháním. Většinou až na třetí lekci se všichni začnou intenzivně potit z hloubky a začínají detoxikovat.

Cvičení hatha jógy je doporučováno v teple, protože cviky jógy v chladném prostředí mohou tělu velmi uškodit. Je totiž důležité si uvědomit, že cvičením jógy se mění struktura lidského těla. Ostatně nebezpečí úrazu při sportu v chladných prostorech platí pro všechny sporty obecně.

Bikram jógu cvičí i mnoho známých osobností

Zakladatelem je Bikram Chodhury, proslulý učitel a několikanásobný národní šampion Indie v józe. Díky spolupráci s vědci a lékaři z Univerzitní nemocnice v Tokiu vytvořil Bikram vlastní systém poloh.

"Cvičení je vhodné pro každého, bez ohledu na stupeň pokročilosti, věk, či méně vážné zdravotní kontraindikace," tvrdí Chodhury. Na jeho metodu prý nedá dopustit Madonna, Rachel Welchová, Brook Shieldsová, Cameron Diazová, Kareem Abdul-Jabbar či David Duchovny.