Ženy díky nim lépe zvládaly problémy s udržením moči po porodu, ale hlavně v klimakteriu. Také si zpevnily a zúžily pochvu. Zároveň se naučily poševní stahy lépe ovládat. Jejich partneři si pak pohlavní styk s nimi víc užívali. Ochablé svaly pánevního dna vyvolávají u řady žen v přechodu i to, že jim děloha sestupuje nežádoucím způsobem do pochvy, což se dá často zmírnit právě díky cvičení.

Kegelovy cviky jsou jednoduché. Spočívají v trénování svalů, které obklopují močovou trubici, vagínu i konečník a zároveň uzavírají pánevní dutinu. Jejich stažení má trvat několik vteřin, podobně jako povolení. Důležité je, abychom přitom nezadržovali dech, naopak, musíme volně dýchat. Cvik je potřeba udělat aspoň třicetkrát a tuto sérii zopakovat dvakrát až třikrát v průběhu dne.

Víc než polovina žen díky cvikům zlepší nebo úplně eliminuje zmíněné potíže, a to už během několika týdnů. Navíc se u nich zlepší i zvlhčení pochvy a prožívání orgasmů. Některé dokonce dospívají k několikanásobnému vyvrcholení.

Výhody i pro muže

Po zavedení Kegelových cviků do praxe se ukázalo, že z nich mohou profitovat také muži. Umožňují jim lepší a delší erekci. K ní potřebují dosáhnout v topořivých tělesech penisu určité výšky krevního tlaku. Ta je výrazně větší než tlak ve velkých tepnách. Svaly pánevního dna proto musí dostatečně pevně stisknout kořeny těchto těles.

Muži, kteří dokážou být dostatečně vytrvalí v tréninku svalstva, si pochvalují lepší prožitky z pohlavního styku a intenzívnější orgasmy. Jiným cviky pomáhají prodloužit trvání soulože, což je cenné hlavně pro ty, kterým ztrpčuje život předčasná ejakulace.

Řada webů uvádí, že dokážou zvětšit mužský penis, což není pravda. Ten dojem může vzniknout ve chvíli, kdy se mírně ochablý pohlavní úd plně vzpřímí. Cviky někdy pomůžou mužům, které trápí různé prostatické problémy a potíže s udržením moči, případně zápolí s udržením stolice.

Muži a ženy, kterým je vlastní trpělivost, píle, ale i jistá hravost, mohou z Kegelova objevu vytěžit víc než jen lepší kontrolu nad močením.

Se svaly pánevního dna je to stejné jako s jiným příčně pruhovaným svalstvem. Jeho výkonnost, a tedy i síla nacvičovaného sevření, se zvyšuje trpělivými nácviky stisků a uvolnění. Některým lidem nepřipadá cvičení moc vědecké. Nebo mají málo trpělivosti na to, aby cvičili dostatečně intenzivně dvakrát, nebo spíš třikrát denně.

Ovšem muži a ženy, kterým je vlastní trpělivost, píle, ale i jistá hravost, mohou z Kegelova objevu, jehož efekty byly vědecky prokázány, vytěžit víc než jen lepší kontrolu nad močením. Třeba i lepší kvalitu partnerského sexu. Ale to nejsou zdaleka všechny zisky, které cviky nabízejí. Člověk, který se jim poctivě věnuje, si obvykle zlepší držení těla, méně ho bolí záda a netrápí ho tak často hemoroidy. Bez léků a chirurgických zákroků, jen díky jednoduchému cvičení.