První planeta v "obyvatelné" zóně se jmenuje Kepler-22b

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) objevil první planetu v "obyvatelné zóně", v níž na jejím povrchu může existovat voda v tekutém skupenství. Planetu objevil vesmírný dalekohled Kepler spolu s 1000 novými planetárními kandidáty. Jmenuje se Kepler-22b a obíhá kolem hvězdy podobné Slunci, oznámili dnes astronomové z NASA.

"Jde o významný milník na cestě k nalezení dvojčete Země," řekl vědec Douglas Hudgins z americké vesmírné agentury. "Výsledky dalekohledu Kepler nadále ukazují důležitost vědeckých misí NASA, jež se snaží zodpovědět některé z největších otázek ohledně našeho místa ve vesmíru," dodal.

Kepler je první sondou vyslanou americkým Národním úřadem pro letectví a vesmír (NASA), která dokáže najít planety o velikosti Země obíhající okolo hvězd, jako je Slunce.

Dalekohled obíhá okolo Slunce a sleduje oblast poblíž souhvězdí Labutě a Lyra. Po obyvatelných planetách přitom pátrá v okolí asi 156.000 hvězd. Dosud objevil přes 2000 těles, která by mohla být planetami.