Článek
Až do 17. července lze vidět tři stovky artefaktů (figurín, náčrtů, pracovních deníků, nezveřejněných záběrů) z jeho filmů.
Výstavu pojali organizátoři jako chronologickou a tematickou procházku mezi tvůrcovými zásadními díly. Cronenberga vždy fascinovaly temné záhyby lidské existence a možnosti vývoje člověčího druhu, které filmově zpracovával pomocí žánrů science fiction a hororu.
Do expozice je nutné vejít černým trychtýřem s červeným nápisem Cronenberg. Tato vizuální ouvertura je hranicí mezi obyčejným a fantaskním světem.
Některé exponáty sice na první pohled mohou připomínat pouťovou atrakci, ale musíme ocenit jejich vysoce profesionální zpracování.
Obří vodní stonožka z filmu Nahý oběd rozhodně nevypadá jako z molitanu a Hlavoun ze stejného díla, spící ve skleněné vitríně, působí věrohodně.
Velice zajímavý je kabinet s předměty z filmu Moucha, příběhu, ve kterém se vědec (hraje ho Jeff Goldblum) zabývá teleportací. Kvůli nešťastné náhodě se při experimentu s vlastním tělem začíná měnit v mouchu. Fáze jeho vizuální transformace si můžeme prohlédnout na devíti rozkreslených skicách, finální podobu vědce-mouchy ukazuje kompletní maska hlavy hmyzu v životní velikosti. Definitivní korunu celému estetickému divadlu dává skutečný telepod, který režisér vytvořil podle designu válce svého motocyklu Ducati (ten je také vystaven).
Během výstavy proběhne 640 projekcí jednadvaceti snímků, přednášky zaměřené na klíčové body jeho děl, víkendové workshopy ukazující výtvarné postupy, kterými lze docílit absolutní věrohodnosti a uvěřitelnosti.