Nehoda si žádné zranění nevyžádala, uniklo ale několik litrů nafty a hasiči proto postavili norné stěny. Znečištění životního prostředí by nemělo být nijak významné. Na Labi jsou čtyři norné stěny, z nichž jedna je až ve Hřensku kvůli možným únikům znečištěných látek do Německa.

 

FOTO: HZS Ústeckého kraje

"Německé kolegy jsme ihned informovali, ale zatím to nevypadá na velké znečištění řeky," řekla ČTK ředitelka České inspekce životního prostředí v Ústí nad Labem Jana Moravcová.

 

FOTO: HZS Ústeckého kraje

Podle krajského mluvčího hasičů Lukáše Marvana ještě večer policejní potápěči vyzvedli z potopeného plavidla dva nepoškozené sudy s ropnými produkty. „Hasiči na vodní hladinu také instalovali čerpadlo na odčerpávání ropných látek,“ uvedl Marvan.

 

FOTO: HZS Ústeckého kraje

Podle Zídka řeší příčiny potopení lodi Plavební správa v Děčíně. „Naším úkolem jako správce vodní cesty je vyznačit plavební dráhu, Inspekci životního prostředí pomáháme s odběrem vzorků vody,“ řekl Zídek s tím, že řeka je v místě nehody široká a komplikace ve vodní dopravě tak potopená loď nezpůsobí.

Vyprošťování potopeného nákladního člunu s bagrem na palubě na Labi u ústecké čtvrti Vaňov

Vyprošťování potopeného nákladního člunu s bagrem na palubě na Labi u ústecké čtvrti Vaňov

FOTO: Libor Zavoral, ČTK

Loď s bagrem upravovala říční dno a odstraňovala nánosy z povodní. Podle Zídka není potopení tak velkého plavidla příliš obvyklé. Před dvěma lety ztroskotala pod Střekovem loď měřící mělčiny, ale prakticky se nepotopila, protože dosedla na mělké dno. Ostatní případy jsou staré víc než deset let.