Deset procent letos zakoupených prémiových chytrých telefonů, tedy přístrojů v hodnotě od 500 USD (cca 12 400 korun), vystřídá za dobu své použitelnosti tři nebo více majitelů, uvádí dále Deloitte.

Prognóza očekává, že trh s virtuální realitou v roce 2016 poprvé dosáhne jedné miliardy dolarů, a to s obratem zhruba 700 miliónů USD za prodaný hardware a zbývajícími tržbami za jeho obsah.

Hardware zahrnuje 3D displeje montované přímo před obličej nebo senzory na snímání pohybu uživatele. Letos se podle Deloitte prodá téměř 2,5 miliónu sluchátkových sad pro použití ve virtuální realitě a deset miliónů kopií her.

„Očekáváme, že virtuální realita dosáhne v roce 2016 tržeb na úrovni více než miliardy dolarů. Z dlouhodobého hlediska však bude bojovat o dosažení rozsahu a všudypřítomnosti srovnatelné s chytrými telefony, počítači či televizemi," uvedl partner Deloitte Petr Viktora.

Mobily a tablety jako hlavní herní platforma

Chytré mobilní telefony a tablety se v roce 2016 pravděpodobně také stanou hlavní herní platformou z hlediska zisků softwarových firem. Budou generovat tržby ve výši 35 miliard USD, což oproti roku 2015 představuje nárůst o 20 procent. Tato částka je srovnatelná s očekávanými tržbami za počítačové hry ve výši 32 miliard USD a tržbami za hry pro konzole ve výši 28 miliard USD, které oproti předchozímu roku představují nárůst o pouhých pět a šest procent.

V roce 2016 se očekává, že dojde ke sdílení či úschově 2,5 biliónu fotografií on-line, což oproti předchozímu roku představuje 15procentní nárůst. U více než 90 procent těchto fotografií půjde o fotografie z chytrých telefonů, zbylých deset procent fotografií bude pocházet z digitálních zrcadlovek, kompaktních fotoaparátů, tabletů a laptopů.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: