Klimatizované autobusy chtěl podnik v průběhu pěti let postupně nasadit na většinu linek, třeba na pražské letiště. Do soutěže se hlásily společnosti SOR, Iveco a Solaris, dvě později jmenované firmy ale hodnoticí komise vyřadila.

„V procesu posouzení nabídek po vyloučení dvou dodavatelů zbyla k hodnocení pouze jediná nabídka, proto neproběhlo hodnocení nabídek. Zbylá jediná nabídka je pro zadavatele ekonomicky nevýhodná, neboť mj. obsahuje nejvyšší nabídkovou cenu,” odůvodňuje v rejstříku podnik zrušení zakázky.

„Proto se DPP rozhodl pro vyhlášení nové veřejné zakázky, což bude možné nejdříve v průběhu dubna,” řekl Novinkám mluvčí Jiří Štábl. K přesným důvodům vyloučení dvou uchazečů neměl podrobnější informace.

Podle Lidových novin, které na stížnosti vyřazených uchazečů upozornily, si vyloučené firmy stěžují na příliš formalistický postup hodnoticí komise.

Ročně chtějí vyřazovat až sto autobusů

Dopravní podnik má podle výroční zprávy k dispozici 1170 autobusů, z toho skoro 500 kloubových a přibližně stejný počet nízkopodlažních. Průměrné stáří autobusů se pohybuje pod hranicí devíti let. Mluvčí podniku Jiří Štábl před časem uvedl, že podnik ročně potřebuje z provozu vyřadit 80 až 100 autobusů, aby udržel stáří vozů pod zákonnou hranicí.

Nedávno začal dopravní podnik na lince na letiště testovat jednadvacetimetrový autobus značky Mercedes. [celá zpráva]

Kromě toho chystá nákup běžných autobusů a zkouší mimo jiné provoz takzvaných elektrobusů. [celá zpráva]

Náklady na provoz autobusů v rámci pražské integrované dopravy činí ročně téměř čtyři miliardy korun. Nejdelší trasu má (metrobusová) linka 177, která spojuje Jižní Město se severem Prahy. Měří téměř 29 kilometrů a jízda trvá asi hodinu a čtvrt.

Pražský dopravní podnik je největší firmou v ČR, která je v majetku města. Zaměstnává kolem 10 tisíc lidí.