Na její agresivní praktiky upozornila ČOI loni v prosinci a nyní tuto firmu začaly šetřit i švýcarské kontrolní orgány. „Švýcarská strana nás požádala o spolupráci.
Sdělila, že pokud budeme mít případy spotřebitelů, kteří se pokusili odstoupit od smlouvy s Westerfield International do 14 dnů bez udání důvodů, a protistrana to neakceptovala, tak zahájí příslušné kroky,“ sdělil ve středu Radiožurnálu mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Podle ČOI jsou agresivní praktiky pro firmu Westerfield International typické. Udělit by jí za ně mohla pokutu až pět miliónů korun. „K postihu je však třeba spolupráce se švýcarskými kontrolními orgány,“ uvedl Fröhlich.

A jaké triky Westerfield International používá? Pracovníci jejího call centra zavolají na namátkou vybrané telefonní číslo a oznámí, že dotyčný vyhrál holicí strojek.

Obchodní inspekce radí zásilky vracet

Když se na to člověk chytí a výhru přijme, zaplatí nejen poštovné za strojek, ale každé dva měsíce mu firma na dobírku posílá za 190 Kč břity.

Takto oklamaných byly už v prosinci v ČR stovky. Od smlouvy s Westerfield International by rádi odstoupili, ale nemají jak. Na firmu totiž neexistuje žád­ný e-mailový ani poštovní kontakt. Podle jejích obchodních podmínek, zveřejněných na internetu, nezbývá lidem nic jiného než se s žádostí o odstoupení od smlouvy obracet na nizozemský p. o. box této firmy.

ČOI oklamaným radí, aby zásilky nepřijímali a zasílali je neotevřené zpět odesilateli. „Pokud by pak firma vyvíjela na spotřebitele nátlak a hrozila exekucí, není třeba podlehnout strachu. Žádná exekuce za toto z právního hlediska nemůže hrozit. Spotřebitel by se případně mohl dostat do soudního sporu, který by však zcela jistě vyhrál,“ poznamenal mluvčí ČOI Fröhlich.