„Přes propad tržeb zůstává čistý zisk přibližně na stejné hodnotě jako vloni. Vzrostl o 806 000 korun na víc než 81 miliónů korun,“ uvedl František Beneš z oddělení investorských vztahů Kofoly. Doplnil, že největší propad Kofola letos zaznamenala v prvním čtvrtletí. V tom druhém se hospodaření i přes červnové povodně vrátilo do optimistických čísel.

„Zima byla tentokrát velmi dlouhá a na výsledcích hospodaření je to vidět. Současné teplé měsíce ale prodejům přejí a uvedené novinky táhnou, takže v druhém pololetí očekávám pozitivní hospodářský výsledek,“ komentoval výsledky hospodaření šéf Kofoly Jannis Samaras.

Ten věří, že ve druhém pololetí se prodej ještě zvedne. Sází nejen na teplé léto, ale i na novinky, které firma uvedla na trh. Jde především o nové příchutě sirupů či balené vody.

Skupina Kofola zaměstnává přes 2000 lidí, v Česku jich je kolem 700. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. Letos v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit.