Hlavní obsah

Nejvíce Pražanů jezdí tramvají 22, nejčastěji přestupují na Andělu

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Praha

Nejvytíženějšími pražskými tramvajovými uzly zůstávají Anděl, I. P. Pavlova a Palmovka. Nejvíce lidí sveze tramvaj číslo 22, která jezdí z Bílé Hory do Nádraží Hostivař, a linka 9 mezi Sídlištěm Řepy a Spojovací. Vyplývá to z třídenního rozsáhlého průzkumu, který v květnu uskutečnily dopravní podnik (DPP) a organizace Ropid.

Foto: Milan Malíček, Právo

Přeplněné tramvajové nástupiště na zastávce Náměstí Míru

Článek

O výsledcích průzkumu v úterý seznámil Filip Drápal, mluvčí společnosti Ropid, která v hlavním městě a okolí organizuje veřejnou dopravu.

„Výsledky ukázaly stabilní počet cestujících i neměnný průběh dopravních špiček," uvedl Drápal. Naopak podle něj potvrdil, že počet pasažérů je oproti podobnému průzkumu z roku 2008 rovnoměrněji rozložen mezi jednotlivé spoje a snížil se počet vozů, kde se lidé příliš mačkají.

Průzkum se konal letos 10. až 12. května. Spolupracovalo na něm asi 1700 sčítačů, především studentů dopravních škol a zaměstnanců dopravního podniku a Ropidu. Komisaři sledovali obsazenost všech tramvajových spojů od 06:00 do 23:00. Během této doby celkem sečetli více než milión cestujících.

V jednom dni přes 125 tisíc cestujících

Nejvytíženější tramvajovou linkou je podle průzkumu číslo 22, kterou se za den svezlo více než 125 tisíc lidí. Na druhém místě je linka 9 se 110 tisíci cestujícími. Tramvaj číslo 10, která obsadila třetí místo, přepravila téměř 68 tisíc lidí.

Nejvíce cestujících využilo tramvajový uzel na Andělu, celkem na něm nastoupilo či vystoupilo téměř 88 tisíc lidí. Na I. P. Pavlova tramvaj použilo o 17 tisíc cestujících méně a na Palmovce téměř 58 tisíc lidí.

Průzkum ukázal, že oproti roku 2008 se lidé v tramvajích méně tlačí. Podle Drápala poklesl počet spojů, kde byl překročen „standard obsaditelnosti“ z 4,4 procenta na tři procenta. „K odlehčení přetížených spojů přispělo zejména sloučení linek 22 a 23 a změna trasy linky 16 na Smíchov a do Košíř, kde pomohla velmi vytížené lince 10,“ poznamenal Drápal. Dodal, že standard obsaditelnosti je nastaven na 69 osob u samostatného vozu a 138 osob u dvojice vozů nebo u článkových tramvají. To odpovídá asi čtyřem stojícím osobám na metr čtvereční.

Uzlu I. P. Pavlova se ulehčilo

Ropid si pochvaluje úspěšnost takzvaných páteřních linek, tedy tramvají číslo 9, 17 a 22, které jezdí v krátkém časovém intervalu. V místech, kde byl interval zkrácen, významně podle Drápala vzrostl počet cestujících, ukázal průzkum.

„Naopak mírný pokles, asi 4000 cestujících v každém směru, jsme zaznamenali na nejvytíženější pražské trati mezi I. P. Pavlova a Karlovým náměstím,“ uvedl. Ropid si pokles vykládá zavedením expresní autobusové linky 125 mezi Jižním Městem a Smíchovem, která odlehčila právě přestupnímu uzlu I. P. Pavlova.

„Tento pokles cestujících je žádoucí, neboť došlo k odlehčení přetížené trati v Ječné ulici, jejíž další posílení není možné z důvodů omezené propustnosti křížení s magistrálou,“ dodal Drápal.

Počet cestujících v jednotlivých linkách za jeden den od 06:00 do 23:00.
Číslo linkyPočet cestujících:
22125 264
9110 100
1067 707
2658 314
2453 395
2046 980
346 970
1745 915
1145 740
1444 198
1644 187
843 586
742 894
1242 870
1839 721
2538 864
137 768
1925 965
525 457
424 747
621 568
1517 698
2112 082
364629
24200
Zdroj: Ropid

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám