„Včerejší rozhodnutí vlády podrobíme pečlivému zkoumání. Naše další kroky se budou odvíjet od toho, k čemu dospějeme,“ uvedla ve čtvrtek Dufková.

Podle ní má rozhodnutí vlády jediný cíl, a to zachránit potápějící se ČSA. Paradoxem však je, že se ČSA zachraňují z peněz ostatních leteckých dopravců, kteří využívají a platí za služby společnosti Letiště Praha. „To, místo toho, aby zisk odvedlo do státního rozpočtu, kde může být použit například na platy učitelů či lékařů, tak jimi zachraňuje ztrátový podnik,“ doplnila Dufková.

Ministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09) však ve spolupráci mezi státem vlastněnými aerolinkami a letištěm porušení evropské legislativy nespatřuje.

Z pohledu státu je spojení ČSA s Ruzyní logické. Vlastní jmění Letiště Praha se pohybuje kolem 28 miliard korun, zatímco u ČSA se i přes poslední letošní 2,5miliardovou státní injekci nachází lehce nad bodem mrazu.

Analytik: právně nepostihnutelné

"Je to sice poněkud nezvyklé, protože Evropa jde úplně opačným směrem, kdy se všechno rozděluje, ale právně je to nepostihnutelné," uvedl pro Novinky analytik společnosti Cyrrus Jan Procházka s tím, že konkurenci se to opravdu líbit nemusí.

Podle čtvrtečního vyjádření generálního ředitele Letiště Praha a prezidenta ČSA Miroslava Dvořáka bude mít Český aeroholding sedm dceřiných společností a vlastní kapitál v hodnotě téměř 30 miliard korun.

"Vznikne silný kapitálový subjekt, který bude lépe čelit světové konkurenci," uvedl Dvořák s tím, že v začátcích svého fungování bude mít nový holding 6200 zaměstnanců.