„Plzeňský Prazdroj dosáhl těchto výsledků v obtížných ekonomických podmínkách. Trh ovlivnilo výrazné zvýšení spotřební daně a DPH v lednu i růst nezaměstnanosti. Po několika letech růstu spotřeba na českém pivním trhu již druhý rok po sobě poklesla,” uvedl Doug Brodman, generální ředitel Plzeňského Prazdroje.

Firma uvedla, že jí celkové tržby poklesly o 2,5 procenta na 15,41 miliardy korun. V uplynulém finančním roce investovala do svých značek a pivovarů 1,2 miliardy korun.

Plzeňský Prazdroj vyváží pivo do padesáti zemí světa. V loňském kalendářním roce společnost prodala 10,5 miliónu hektolitrů pěnivého moku.

Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven se piva pije méně. Loni bylo vyrobeno o 5,9 procenta pěnivého moku méně. Mnohem výraznější pokles byl u exportu, který si meziročně pohoršil o více než desetinu. Pokles exportu byl zaznamenán teprve podruhé v historii ČR.

Absolutní čísla by měl svaz oznámit v červenci.