Hlavní obsah

Praha nestíhá výměnu řidičáků, přibere pracovníky a rozšíří úřední hodiny

Praha

Kvůli vysokému počtu zájemců o výměnu řidičských průkazů zvyšuje pražský magistrát počet úředníků odboru dopravněsprávních agend a prodlouží otevírací dobu. Úředníci pracují na tři směny místo jedné, jak tomu bylo dosud. Už minulý týden se rozšířil pracovní týden o sobotu a neděli.

Praha nestíhá výměnu řidičáků, přibere pracovníky a rozšíří úřední hodinyVideo: Novinky

 
Článek

V Praze je nyní 60 tisíc řidičů, kteří si musí nechat do konce roku vyměnit řidičský průkaz. „Do konce roku není možné stihnout odbavit takové množství lidí na úřadě ve standardní pracovní době," řekl primátor Tomáš Hudeček.

Úředníci proto nově pracují ve třísměnném provozu. Dosud zaměstnanci pracovali ve dvou směnách od pondělí do čtvrtka od 7:00 do 18:00. Na těchto časech se nic měnit nebude. Už minulý týden se ale rozšířila otevírací doba na všech sedm dnů v týdnu, přičemž v pátek je otevřeno od 7:00 do 14:00, v sobotu od 8:00 do 14:00 a v neděli od 13:00 do 18:00.

Lidem vadí, že průkazy platí jen pět let

Na úřadu registru řidičů odboru dopravně správních agend spadající pod pražský magistrát postávají lidé s žádostí o nový řidičský průkaz od ranních hodin. Čekací doba ale není příliš dlouhá. „Šlo to rychle, dostala jsem se na řadu asi za 10 minut,“ pochvaluje si rychlé vyřízení mladá řidička.

Ozvaly se však i záporné reakce na výměnu řidičáků. Starší pán si postěžoval, že proti výměně nic nemá, ale mělo by se to řešit postupně a pomalu, aby všichni řidiči stihli výměnu do konce roku.

Jinému muži vadilo, že doba platnosti nového řidičáku bude pouze na pět let. „Přijde mi to jako nesmysl, aby řidiči za pět let znovu čekali fronty na nové řidičáky. Kratší dobu platnosti bych pochopil u starších řidičů.“

Naberou nové lidi

Uvažuje se také o navýšení tabulkových míst o 250 lidí, což je limit, v jakém se bude město pohybovat do konce letošního a v příštím roce. Fyzicky ale magistrát přijme do konce letošního roku 50 až 80 lidí. První nové zaměstnance začne úřad nabírat již zhruba koncem října, musí totiž vypsat výběrová řízení na obsazení nových míst. To zabere asi 15 dní.

Zatím budou v nově otevřených pracovních hodinách pracovat současní zaměstnanci, kterým úřad vyplatí mzdu za přesčasy. Kolik nových zaměstnanců konkrétně půjde na odbor dopravněsprávních agend a kolik na odbor majetku, v tuto chvíli není určeno.

Systém je pomalejší

Podle ředitele magistrátu Martina Trnky má současná situace několik příčin. Jedním z nich je například to, že nový systém evidence řidičských průkazů je pomalejší, než byl ten původní.

"Úřednice na přepážkách zvládají vyřídit méně klientů, než zvládaly dříve. A především čelíme tomu, že jsme v několika vlnách nuceni řešit hromadné výměny ze zákona, které jsou pro řidiče sice zdarma, ale jsou nezbytné," řekl Trnka s tím, že agendu převzal zhruba před 12 lety magistrát od policie. Náklady na rozšíření provozu podle Trnky jsou zhruba devět miliónů korun.

Řidiči přitom mají možnost rezervovat si výměnu řidičského průkazu dopředu na určitý čas prostřednictvím internetu. Aplikace ale dovoluje denně rezervovat jen 153 klientů, zatímco například na pracovišti v pražské Jungmannově ulici vyřizuje denně registr řidičů kolem dvou tisíc klientů.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám