Mediální odborník Miroslav Buchta hodnotil propagační plochy a plakáty především po estetické stránce a z hlediska originality. Servítky si nebral.

Zemanovci, lidovci i ODS propadli

Neslavně dopadl billboard SPOZ: „Vizuál není vůbec čitelný, při jízdě autem by si nikdo nevšiml prezidenta, natož těch nadpisů. A z textového hlediska je to taky velmi špatně.“

Slunečnicová prezentace KDU-ČSL s tvářemi Zuzany Roithové a Pavla Bělobrádka si vysloužila přirovnání k reklamě na stolní olej a známku pět.

Kreativní tým modro-bílé agitace ODS by se také z hodnocení příliš neradoval: „Je to po grafické stránce dobře zpracované, ale pták Twitteru a ODS vypovídá o tom, že upustili od původního čistého sdělení, a je to takový dost zmatek.“

Agent 009 ponurý, ale originální 

K davu kynoucí oranžový lídr ČSSD Bohuslav Sobotka nedopadl nejhůř. „Vizuál je profesionální, postoj působí lidsky, otevřeně, ale to sdělení by mohlo být údernější, je to takové příliš obecné.“

Kladné ohodnocení získal agent 009 Karel Schwarzenberg, podle Buchtových slov je sice trochu ponurý, ale originální.

Dobře odvedenou práci kreativního týmu vidí u Strany zelených, která mimo jiné zparodovala Babišovu kuřecí kampaň a zvolila také „pohádkový“ styl barevných názorných ilustrací. Vizuální propagační materiály jsou prý dobře zapamatovatelné a originální.

Podobná kvalita je podle něj i u hnutí ANO. „Tady se jedná o kvalitní vizuál, čitelnost jmen na billboardu není až tak velká, ale určitě se jedná o profesionální práci. Dal bych tomu známku dvě.“

„Kampaň volebního bloku Jany Bobošíkové mi přijde prázdná, nekonkrétní a pudově agresivní. A Tomio Okamura je takový exot, kterému se sice všichni smějeme, ale klidně to může skončit tak, že nám po volbách zmrzne úsměv na rtech,“ dodává bez skrupulí k plakátům stran Hlavu vzhůru a Úsvit přímé demokracie.

Opravdu nestravitelnou třešničkou na dortu pejska a kočičky je prý agitace KSČM. Plakát její vedoucí kandidátky v Ústeckém kraji Gabriely Hubáčkové v roli matky má být vrcholem nevkusu.