Z výročních zpráv, které strany odevzdaly před měsícem do Sněmovny, list zjistil, že ČSSD uvedla, že zaplatila za kampaň 184 miliónů korun. To je o 30 miliónů méně než ODS. Podle monitorovacích agentur ale kampaň sociální demokracie byla o 60 procent masivnější, a kdyby strana měla platit ceníkové ceny, dala by podle těchto agentur jen za billboardy a novinové inzeráty 400 miliónů korun, uvedly HN.

Mluvčí ČSSD Martin Ayrer uvedl, že strana nebude ke kampani nic zveřejňovat. Bývalý volební manažer strany Jaroslav Tvrdík ale potvrdil informace, že za nízkou cenou je nadstandardní spolupráce jeho strany s agenturou Médea, která pro Lidový dům zajišťovala 75procentní slevy na venkovní reklamu a téměř 90procentní na tištěnou inzerci. Obvyklé slevy jsou přitom kolem 50 procent, uvedl list.

Neprodělal jsem, tvrdí Soukup

"Je objektivní pravdou, že majitel společnosti Médea Jaromír Soukup služby ČSSD poskytoval na nejnižší možné hranici ziskovosti," řekl listu Tvrdík. Soukup uvedl, že nákup kampaně pro ČSSD byl pro jeho agenturu ziskový. "Nemyslím si, že bych tím ČSSD podporoval," doplnil. Podle informací deníku si sociální demokraté dokonce ověřovali u právníků, jaká je nejnižší možná marže, aby vzájemná spolupráce nemohla být napadnutelná jako skrytý sponzoring.

Naproti tomu ODS zaplatila za předvolební kampaň 213 miliónů korun, jejich agentura OMD vyjednala poloviční taxy proti ceníkovým cenám venkovní a tištěné reklamy, napsal list.