Hlavní obsah

Cenu "Ještěd f kleci" získal návrh stavby na Letné připomínající krokodýla

Novinky, Kristýna Křížová

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Soutěž s nespisovným názvem "Ještěd f kleci" je kláním o nejlepší ateliérový projekt na Fakultě architektury Technické univerzity v Liberci. Model vysílače na Ještědu v kleci letos připadl Michalovi Krejčíkovi. Zaujal návrhem stavby, která připomíná krokodýla. Budova by mohla oživit centrum Prahy, která podle něj "příliš spoléhá na své historické památky a zapomíná žít současností."

Článek

První ročník soutěže se odehrál v roce 2005 a byl pilotním projektem, který měl rozvrhnout základní schéma soutěže, otestovat její životaschopnost na liberecké škole. Ještěd f kleci se ujal a stal se jedním z podstatných tuzemských ocenění pro studenty architektury.

Model ceny má podobu kultovního televizního vysílače od architekta Karla Hubáčka a byl vytvořen v jedné z nejmodernějších laboratoří na Fakultě strojní podle digitálního modelu a z jednoho kusu hmoty.

Studenti každé ze škol architektury v Čechách si možná v duchu přejí, aby jejich cena měla ten nejzajímavější název s co nejdelší tradicí.
organizátoři soutěže "Ještěd f kleci"

Kvůli zdravotní indispozici Evy Jiřičné zasedli letos v porotě samí muži: teoretik architektury Cyril Říha, Michal Kuzemenský (my architekti) a Radek Šíma (Ateliér 6). V čele poroty zasedl architekt John Eisler.

Lineární velká budova v podobě krokodýla by mohla oživit Prahu

Absolutním vítězem a historicky čtvrtým držitelem "Ještědu" se nakonec stal Michal Krejčík z ateliéru profesora Suchomela s projektem zajímavého lineárního mrakodrapu "Krokodýl" na Letné.

"Bohatství a unikátnost Prahy s charakteristickým geniem loci se nachází v relativně úzké lokalitě na dvou březích Vltavy, okolo Karlova mostu. To ostatní je už jen (až na solitérní výjimky) bezcharakterní hmota, jakou disponuje každé větší město," říká Krejčík.

Vítěz zcela správně kritizuje nekompaktnost architektonické výstavby v hlavním městě "Praha příliš spoléhá na své historické památky a jako by zapomíná žít současností. Praha je město žijící mezi nostalgickou vzpomínkou na to, co už není, a tím, co dosud nepřišlo. Praha nemá žádnou vizi, co dál, co bude v budoucnu. Žádné myšlenky, kam by měl směřovat její vývoj," dodává.

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám