Obří phaeton nebyl objektivně špatným autem, vždyť využíval většinu koncernových technologií. Zákazníci ale raději dali přednost Audi, BMW či Mercedesu. Vysněné dítě Ferdinanda Piëcha tak automobilku stálo výrazně více peněz, než kolik vydělalo. Volkswagen  to nikdy oficiálně nepřiznal, zdroje z automobilky ale tvrdily, že na každém prodaném phaetonu VW tratí tři čtvrtě miliónu korun.

Továrna Volkswagenu v Drážďanech

Továrna Volkswagenu v Drážďanech

FOTO: VW

I přesto vydržel phaeton ve výrobě neskutečných 14 let. V pátek 18. března sjel z výrobní linky (dá-li se tak vůbec zařízení v prosklené manufaktuře nazvat) poslední kousek. Jde o model s pohonem všech kol a 4,2litrovým osmiválcem. Poslední měsíce se ale vyrábělo jen několik kusů phaetonu denně, v pátek se výroba definitivně zastavila.

Továrna Volkswagenu v Drážďanech

Továrna Volkswagenu v Drážďanech

FOTO: VW

Volkswagen zatím neuvedl, zda se chystá druhá generace phaetonu. Vzhledem k velkým škrtům, které si kvůli kauze Dieselgate musel koncern naordinovat, se to zdá méně pravděpodobné. Továrna v Drážďanech zatím bude dočasně sloužit k prohlídkám široké veřejnosti, později se zde rozběhne výroba. Jakého modelu, to automobilka tají.

Továrna Volkswagenu v Drážďanech

Továrna Volkswagenu v Drážďanech

FOTO: VW

Továrna Volkswagenu v Drážďanech

Továrna Volkswagenu v Drážďanech

FOTO: VW