Všechny trhy Evropy se vzpamatovaly a začaly růst. Některé pomalu, některé výrazně. Například Španělsko vykázalo zvýšení prodejů o 20,9 procenta. Ostatně se to očekávalo, protože prodeje v této zemi už několik let tvrdě klesaly a z těchto čísel se pak dvouciferný nárůst nasbírá snadno. Podobně je na tom Irsko (+29,8 %) nebo Portugalsko (+25 %).

Ve statistikách Sdružení evropských výrobců automobilů (ACEA) pak můžeme najít i prudké zvednutí České republiky, které tu ukazuje zvýšení počtu prodaných vozidel o 20 procent. Ovšem co je pro EU důležitější než trhy, na kterých se prodá 200 000 vozidel ročně, jsou trhy jako Německo, které vykázalo zvýšení o 5,6 %. To znamená nárůst stejně velký, jako je kompletní prodej v celém Portugalsku. Nárůst pak vykázala třeba Velká Británie (+6,3 %) nebo Francie (+6,8 %).

Škoda opět před Toyotou

Pojďme se ale podívat na jednotlivé výrobce. I přes problémy s Dieselgate měl Volkswagen nárůst za minulý rok krásných 6,5 procent, jako koncern pak 6,2 procent. Nejvyšší nárůst vykázalo Porsche (+26,1 %). Škoda se 6,1% nárůstem vykazuje setrvalý stav, který posunuje automobilku velmi vysoko v evropských prodejích. Vždyť stále si drží pozice nad Toyotou, Citroënem, Hyundaiem…

Nárůsty vykázaly téměř všechny automobilky. Jen Chevrolet se propadl o 90,9 procenta, ale to je dáno odchodem z evropského trhu. Další propady zaznamenala Honda (-1,4 %), DS (-11,7 %) a pak je tu na probrání problematický koncern Fiat Chrysler.

Ten v celku nabral meziročně 13,6 procenta prodaných osobních vozů. Bohužel však musíme konstatovat, že vše táhne kořenový Fiat (+ 12 %, 656 669 vozidel) a ostatní jen neskutečně paběrkují. Jeep se vyšvihl v roce 2015 o neskutečných 113 procent, ale výsledných 88 211 vozidel v celé EU není žádné zázračné číslo. Propad Lancie (Chrysleru) o 14 procent (61 670 ks) a Alfy Romeo (56 796 ks) jen ukazují, jak mizerně na tom značky jsou a že jejich produkce nemůže být ani zdaleka výdělečná.

Prodeje osobních automobilů v EU + EFTA
 20152014změna
VW Group3 521 8033 315 036+6,2
VOLKSWAGEN1 727 0941 621 224+6,5
AUDI767 173726 144+5,7
SKODA617 636582 241+6,1
SEAT338 383328 246+3,1
PORSCHE68 29554 162+26,1
Ostatní3 2223 019+6,7
PSA Group1 481 0081 396 541+6,0
PEUGEOT856 091786 176+8,9
CITROEN549 684525 151+4,7
DS75 23385 214-11,7
RENAULT Group1 358 3981 241 310+9,4
RENAULT975 450877 091+11,2
DACIA382 948364 219+5,1
FORD1 020 875940 242+8,6
OPEL Group946 239925 576+2,2
OPEL/VAUXHALL942 128886 450+6,3
CHEVROLET3 52138 697-90,9
Ostatní GM590429+37,5
BMW Group935 882833 526+12,3
BMW748 176676 618+10,6
MINI187 706156 908+19,6
FCA Group872 504767 936+13,6
FIAT656 669586 294+12,0
JEEP88 21141 415+113,0
LANCIA/CHRYSLER61 67072 173-14,6
ALFA ROMEO56 79659 190-4,0
Ostatní9 1588 864+3,3
DAIMLER833 146708 002+17,7
MERCEDES737 278652 373+13,0
SMART95 86855 629+72,3
TOYOTA Group604 915565 827+6,9
TOYOTA 565 317534 232+5,8
LEXUS39 59831 595+25,3
NISSAN557 354479 299+16,3
HYUNDAI470 130424 021+10,9
KIA384 790353 719+8,8
VOLVO285 861255 880+11,7
MAZDA211 391174 628+21,1
SUZUKI181 456162 335+11,8
JAGUAR LAND ROVER Group180 828144 442+25,2
LAND ROVER140 560115 826+21,4
JAGUAR40 26828 616+40,7
MITSUBISHI132 912102 035+30,3
HONDA131 629133 453-1,4
Ostatní JPN39 58534 650+14,2
Zdroj: ACEA