Hlavní obsah

Protáhněte si páteř a dolní končetiny pomocí jógy

Protažení patří k nejpřirozenějším způsobům uvolňování napětí v těle, a to nejen ve svalech, ale ve spojení se správným dýcháním i v nervové soustavě. Hluboké vědomé dýchání vede k okysličení celého těla a spolu se zavřenýma očima nás dokáže spojit se sebou samými a tím nastolit tolik potřebný vnitřní klid.

Protáhněte si páteř a dolní končetiny pomocí jógy

Kromě správného dýchání se jóga zaměřuje i na preciznost provedení cviku.

S pomocí jógy si tak nejenom zlepšíte pružnost těla, celkovou kondici, upravíte váhu, ale také zvýšíte koncentraci. Jóga vyrovnává mysl i tělo, zlepšuje rozvod lymfy a tím rovněž zvyšuje vaši imunitu.

Zásady správného protažení
Protahovaná oblast nesmí při protahování bolet, zůstaňte jen v pozici, kde cítíte snesitelný tah v protahovaných svalech, a nepřekračujte ji. Pokud ji násilně překonáte, svaly se místo protažení naopak stáhnou, aby se ochránily před přílišným protažením.
V pozici nepružte.
Využijte sílu dechu. Dělejte co nejdelší plynulý výdech a vnímejte, jak s výdechem klesá napětí protahovaných svalů, dostáváte se hlouběji do prováděné pozice.
Dech je zároveň ukazatel toho, zda pozici provádíte správně. Pokud nemůžete v pozici pohodlně a klidně dýchat, vraťte se o pár centimetrů zpět a vyčkejte, než vás tělo samo pustí v pozici hlouběji.
Po dokončení protažení se z pozice vracejte pomalu. Platí zásada - čím déle protahujete, tím pomalejší by měl být návrat z protahovací pozice.

Ve videu jsme pro vás připravili cviky na protažení páteře a dolních končetin od cvičitelky jógy Michaely Svatošové z Cestoujogy.cz.

1. cvik: Pohyb v kočce

2. cvik: Poloha jezdce - základní cvik v Pozdravu slunce

3. cvik: Sed na patách

Video vzniklo ve spolupráci s Českým svazem aerobiku a fitness www.fisaf.cz.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků