Hlavní obsah
Jóga vám může pomoci k lepším prožitkům při sexu. Foto: Profimedia.cz

Cvičení jógy vás dostane do psychické pohody, skvělé fyzické kondice a také vám může pomoci k mnohem lepším prožitkům při sexu a silnějším orgasmům.

Jóga vám může pomoci k lepším prožitkům při sexu. Foto: Profimedia.cz
Pozice z jógy pro lepší sex

Při józe se otevírají energetická centra, díky čemuž se naučíte lépe vnímat své tělo, lépe ovládat svaly pánevního dna a tím i své pohlavní orgány. Dochází i ke zkvalitnění sexuálního života.

„Ve své praxi jsem se setkala nejednou s tím, že se mi klientky svěřily, že díky pravidelnému cvičení hormonální jógové sestavy nebo ženské jógy zaměřené vyloženě na uvědomování si a prohloubení své ženské podstaty, prožívají silněji a radostněji než dříve i svůj intimní život a to přesto, že už některé byly ve zralém věku,“ upozorňuje zakladatelka a instruktorka pražských Domů Jógy Věra Vojtěchová.

Jóga navíc umožňuje uvolnit svalové napětí, což vede k silnějšímu a hlubšímu prožitku z milostného života v celém těle, nikoliv jen v oblasti pohlavních orgánů.

Poznejte rozkoš díky novým sexuálním pozicím

Dalším bonusem při praktikování jógy je získání lepší pružnosti těla, rovnováhy a koordinace, což vám umožní poznat rozkoš z nových sexuálních pozic, které jsou pro běžného člověka mnohdy krkolomné a nemožné.

„Jóga, posilování či jakýkoliv jiný sport zlepšuje fyzičku, takže už žádné křeče unavených svalů při složitějších polohách, či předčasné vyčerpání, bránící v dosažení orgasmu. Sportovní aktivity vám zkrátka zlepší i ty postelové,“ potvrzuje trenérka Kateřina Hollerová z fitness centra pro ženy Contours.

Zacvičte si s námi několik konkrétních pozic z jógy, jež mohou pozitivně ovlivnit sex.

1. Pozice holuba

Prvním cvikem bude pozice holuba, která napomáhá uvolnění kyčlí, uvolní bedrokyčelní sval, protáhne bedra a podporuje průtok krve do pánve a pánevního dna a napětí v celých zádech.

Pozice holuba

Foto: Dům jógy

„Do pozice vstupujeme z polohy na čtyřech – jsme opřené o kolena a dlaně, pravou nohu pokrčíme a pravé koleno položíme mezi naše dlaně, levou nohu natáhneme za sebe. Zvedneme hrudník a co nejvíc se protáhneme šikmo vzhůru, ale pouze do fáze, kdy necítíme bolest. V této poloze vydržíme několik nádechů.

Druhá fáze pozice holuba

Foto: Dům jógy

Pak skloníme horní polovinu těla až k zemi a položíme břicho na pravé stehno, hlavu na podložku a protáhneme ruce před tělo. Protahuje se iliopsoáz (bedrokyčelní sval jeden z velkých a nejsilnějších svalů v těle). Zůstáváme v delší výdrži na 5–10 nádechů a výdechů,“ popisuje provedení cviku Věra Vojtěchová.

2. Pozice polovičního můstku

Druhou pozicí je poloha kandarásany, kterou lze vylepšit variantou od věhlasné Ludmily Mojžíšové.

Pozice polovičního můstku

Foto: Dům jógy

Lehněte si na záda, nohy jsou pokrčené, kotníky pod koleny na vzdálenost kyčlí, ruce podél těla se opírají dlaněmi o podložku, protažené temeno hlavy. Zapřete jemně chodidla do podložky a s nádechem (obratel po obratli) zvedejte záda od podložky. Protahujete se za koleny a opíráte se o ramena.

Pozice polovičního můstku - další fáze

Foto: Dům jógy

S výdechem zpevníte svěrače a klesáte dolů. Ještě než položíte obratle bederní páteře, jemně podsaďte pánev a stlačte svěrače v oblasti močové trubice ještě intenzivněji a zatlačte kolena do sebe. Pak pomalu položte i obratle bederní páteře, jeden po druhém a teprve poté uvolněte všechno napětí.

„Pozice posiluje oblast pánevního dna, zároveň ji zvědomí, stimuluje a prokrví. Mobilizuje a uvolňuje celou oblast páteře. Učí nás vnímat poševní svaly i svaly svěračů a vede energii v těle,“ vysvětluje Vojtěchová a dodává, že každý orgasmus je vlastně takový krátký stav naprosté blaženosti.

„S jistou dávkou nadsázky je podobný duchovnímu zážitku při nirváně. Zprůchodní se celá energetická dráha míchy a údajně dojde k propojení s naším nadvědomím. Proto i kvalita našich svalů a pružnost naší páteře velmi úzce souvisí se schopností takového stavu duševního vytržení dosáhnout, i když si tu souvislost většinou ani neuvědomujeme. ”

3. Pozice orla

Pozice orla je už jen takovou třešinkou na dortu. Orel posiluje vnitřní stranu stehen i svaly břicha a kvůli udržení rovnováhy se také zapojuje oblast pánevního dna a zároveň se zlepšuje koncentrace.

Nejhlubší vrstvy svalů pánevního dna přitom hrají důležitou roli právě pro dosažení orgasmu u žen. Orel je zároveň pozicí, která vede energii do druhé čakry, v oblasti podbříšku, která nejvíce ovlivňuje smyslnost a emoce, má nejužší spojitost s pohlavními orgány a pomáhá v prožívání přítomného okamžiku – tedy toho, co se děje tady a teď, což je z hlediska kvality sexu jedna z nejdůležitějších věcí, se kterou mají ženy problémy a kvůli níž těžko dosahují orgasmu.

Pozice orla

Foto: Dům jógy

„Postavte se rovně s chodidly u sebe, pokrčte kolena a pravou nohu položte přes levou, pokud by vám rovnováha dělala problémy, klidně se zkraje přidržte palcem země. Vnímejte kompresi pohlavních orgánů a můžete zkusit i jemně stahovat svěrače. Až získáte větší jistotu, nechte i pravou nohu zdviženou.

Pozice orla - fáze pro pokročilé

Foto: Dům jógy

V konečné fázi můžete jednou zkusit obtočit pravý nárt kolem levého lýtka. Pravou ruku podvlékněte pod levou a spojte dlaně. Protáhněte se šikmo vzhůru za temenem hlavy a pomalinku stahujte sedací kosti v protitahu dolů až se dostanete do mírného podřepu. Vnímejte tah za hlavou a protitah za křížovou kostí dolů, páteř je rovná, stlačte k sobě vnitřní strany stehen. Vydržte po dobu 4–8 nádechů a výdechů, odpočiňte a opakujte na opačnou stranu,“ doporučuje lektorka.

Cvik na posílení pánevního dna, který pomáhá také s lepší schopností udržet moč, přidává i trenérka Kateřina Hollerová: „Kdykoliv a kdekoliv budete mít prostor, stahujte a povolujte přerušovaně svaly jako byste chtěla zadržet moč nebo stolici. Cvičení provádějte pravidelně několikrát během dne – dohromady alespoň 20 minut.“

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků