Hlavní obsah
Při nákupu nezapomeňte na sezonní zeleninu. Foto: Profimedia.cz

Potraviny, které posílí imunitu

Sezona chřipek a nachlazení je tu. Chcete podpořit svůj imunitní systém? Zapomeňte na předražené výživové doplňky, většinu vitamínů získáte i z obyčejné stravy. Jaké druhy potravin připsat na svůj nákupní seznam?

Při nákupu nezapomeňte na sezonní zeleninu. Foto: Profimedia.cz
Potraviny, které posílí imunitu

Dýně

Dýně není jen chutnou surovinou, která dokáže vylepšit váš koláč nebo třeba latté. Je také surovinou, které dokáže nakopnout váš imunitní systém. „Tato krásná podzimní zelenina je nabitá vitamíny C a D, které hrají důležitou roli pro náš imunitní systém,“ říká registrovaná dietoložka Maggie Michalczyková pro Huffington Post.

„Vitamín C působí jako silný antioxidant, který pomáhá předcházet nemocem, vitamín A zase posiluje imunitní funkci. Jeden šálek dýně přitom obsahuje více než 200 % denní potřeby vitamínu A,“ dodává.

Med

Existuje důvod, proč saháme po medu pokaždé, když jsme nemocní. „Výzkum ukázal, že med obsahuje širokou škálu vitamínů, minerálů, aminokyselin a antioxidantů. Dále pak flavonoidy a fenolové kyseliny, které působí jako antioxidanty a pomáhají chránit naše tělo před nemocemi a chorobami. Med navíc působí jako přirozený tlumící prostředek proti kašli a jako posilovač energie. Výborně si rozumí s citrusovými plody a zázvorem,“ říká Michalczyková.

Květák

Ačkoliv květák nemá mnoho příznivců, jedná se o velmi variabilní surovinu, ze které lze vytvořit například i pizzu nebo přílohu k masu.

„Květák je skvělým zdrojem vitamínu C. Podobně jako ostatní košťálová zelenina má také vysoký obsah antioxidantů, které pomáhají v boji proti zánětům a chrání před nemocemi.“

Růžičková kapusta

Růžičková kapusta je jednou z nejmocnějších brukvovitých zelenin na trhu. Působí detoxikačně, navíc obsahuje vitamíny C, B6, vlákninu a draslík. Je také opravdu chutná a hodí se nejen do polévek, ale také jako příloha k masu.

Jablka

Podzim se nese ve znamení sběru jablek. Ta jsou nejen chutnou, ale také opravdu zdravou surovinou. „Kromě draslíku obsahují vitamín K, mangan a řady vitamínu B. Rovněž obsahují vlákninu a také jsou zdrojem vitamínu C.“

Tip: Pokud máte více jablek, než dokážete upotřebit, svařte je a vytvořte z nich sladké pyré, které můžete použít jako sladidlo ve vašem oblíbeném dezertu.

Kurkuma

Ať už toto žluté koření přidáváte do vaření nebo vašeho oblíbeného smoothie, děláte dobře.

Kurkuma je jedním z nejmocnějších koření na světě, protože dokáže úspěšně „bojovat proti vzniklým zánětům na buněčné úrovni”.

yknivoNumanzeSaNyknalC
Sdílejte článek

Reklama

Výběr článků