Hlavní obsah

Porce celozrnných obilovin denně chrání před hypertenzí

Podle amerických vědců stačí denně sníst jednu porci celozrnných obilovin a tělo nebude ohroženo vysokým krevním tlakem. Mezi doporučené potraviny patří ovesné vločky, kukuřice, hnědá celozrnná rýže, celozrnná mouka, obilné klíčky a celozrnný chléb.

Porce celozrnných obilovin denně chrání před hypertenzí

Je známo, že celozrnné potraviny jsou nutričně nadřazené výběrovým obilovinám a jsou bohatší na vlákninu, antioxidanty a bílkoviny.

Američtí odborníci sledovali 29 tisíc žen pracujících ve zdravotnictví. Ty, které jedly denně alespoň jednu porci celozrnných obilovin, měly mnohem méně často vysoký krevní tlak. Čím více si takové potraviny dopřávaly, tím menší riziko vzniku hypertenze u nich bylo.

Během desetileté studie, která začala v roce 1992, onemocnělo vysokým krevním tlakem 8 722 žen. "Ženy, které konzumovaly denně čtyři porce celozrnných potravin, byly vystaveny riziku vysokého krevního tlaku o 23 procent méně než ty, které si dopřávaly méně než půl porce celozrnných obilovin denně," tvrdí experti v závěru své studie.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků