Hlavní obsah
Cvičení pomocí elektrické svalové stimulace. Foto: BodyBody

Nejnovější metody cvičení, které pomáhají tvarovat postavu k dokonalosti

Zdravé hubnutí, především s dlouhodobým efektem, se neobejde bez cvičení. Podle odborníků je v podstatě jedno, jaký sport si člověk vybere, hlavně že se hýbe. Jelikož lidé mají stále méně volného času, přicházejí odborníci z celého světa s nejrůznějšími pomůckami, které cvičení zefektivňují a zkracují intervaly nutné ke cvičení. Dnes už stačí k dosažení ideální postavy 30 minut cvičení 2-3krát týdně. Připravili jsme pro vás nejnovější možnosti takovéto aktivity.

Cvičení pomocí elektrické svalové stimulace. Foto: BodyBody
Nejnovější metody cvičení, které pomáhají tvarovat postavu k dokonalosti

BodyBody

Unikátní metoda za pomoci elektrické stimulace svalů (EMS) zintenzivní cvičební proces. Tím dochází k rychlejším výsledkům než při běžném cvičení v posilovně. Výhodou je kromě menší časové náročnosti cvičení i to, že zde jedinec nepotřebuje ani svůj cvičební úbor. Vše, co k tomuto cvičení potřebuje, obdrží přímo ve studiu.

"Během BodyBody tréninku je stimulováno až 90 % svalové hmoty těla najednou. Kontrakce ve svalech je přitom díky externí stimulaci silnější a proniká i do hlouběji umístěných svalů. Člověk tak během 20 minut své tělo procvičí mnohonásobně více, než když tráví v posilovně hodiny," upozorňuje Ivana Aquinová ze studia BodyBody.

Její slova potvrzuje i prof. MUDr. Petr Dobšák, CSc. z Lékařské fakulty Masarykovy univerzity, který má s tímto cvičením několikaletou zkušenost a doporučuje ho i  kardiakům a lidem s problémy pohybového aparátu. "Elektrickou stimulaci svalstva používáme v klinické praxi už dvanáct let. Jakákoliv svalová aktivita je založena na vysílání elektrických impulzů z centrální nervové soustavy do svalstva, EMS dělá to samé z vnějšku."

Jungle sport - závěsný systém, při kterém jedinec posiluje tělo svou vlastní váhou.

Foto: Euforie.cz

Jungle sport

Unikátní závěsný systém umožní jedinci posilovat tělo svou vlastní váhou. Cvičení pomáhá vyrovnat problematické partie – zpevnit zadek, stehna, boky, ale i vytvarovat paže a posílit zádové svalstvo. Někteří odborníci toto cvičení doporučují i v rámci rehabilitace, jelikož napomáhá celkové rovnováze těla. Rozvíjí totiž malé i velké svalové skupiny i hluboké svaly zad.  Navíc pohyb je umožněn v celém rozsahu a při každém cviku se zapojuje střed těla, jenž je nezbytný pro zdravý postoj a držení těla.

Foto: mujspiderap.cz

Spiderap

Dynamické a odporové cvičení, při kterém si jedinec na tělo připevní speciální opasek, od něhož vedou lana k dolním a horním končetinám a který znesnadňuje každý jeho pohyb. Cvičenec musí překonat odpor gumy, čímž je aktivita náročnější a efektivnější. Cvičení slouží k posilování všech partií těla, k tonizaci svalů a je vhodné pro všechny věkové kategorie.

Cvičení na Power Platu může být i zábava.

Foto: Holmes Place

Power Plate pro7

Cvičební stroj lze považovat zároveň i za virtuálního trenéra, jelikož dokáže se cvičencem komunikovat a přizpůsobit mu i tréninkový plán. Člověk si může vybrat z 250 cvičebních programů a tisíce cviků. Stroj pracuje na principu nestabilní plošiny a vibrační technologie, jež stimuluje velmi intenzivní svalovou práci. Cvičení je tak vysoce efektivní a jedinec zaznamená výsledky mnohem rychleji než u běžného cvičení. K redukci váhy, tvarování postavy a zmírnění příznaků celulitidy stačí cvičit třikrát týdně po dobu 20–30 minut.

Může se Vám hodit na službě Firmy.cz:

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků