Hlavní obsah
Ranní cvičení Foto: Profimedia.cz

Cvičení před snídaní spaluje více tuku

Toužíte zhubnout, ale přestože pravidelně cvičíte, stále se vám to nedaří? Pak zkuste cvičit ráno ještě před snídaní. Podle britských vědců tak spálíte mnohem více tuku než při cvičení s plným žaludkem.

Ranní cvičení Foto: Profimedia.cz
Cvičení před snídaní spaluje více tuku

Cvičení ještě před snídaní nutí tělo využívat uložené sacharidy a jakmile dojde k jejich spálení, přicházejí na řadu tukové buňky.

Z pohledu hubnutí je tak toto cvičení mnohem efektivnější než cvičení po snídani. Alespoň to vyplynulo z poslední vědecké studie, která během půl roku sledovala snažení mužů s nadváhou či obezitou.

Podle stejné studie je přitom cvičení s prázdným žaludkem i přínosnější pro celkové zdraví organismu. „Mužské svaly totiž mnohem lépe reagují na inzulín, který řídí hladinu cukru v krvi, tudíž dochází ke sníženému riziku cukrovky a nemocí kardiovaskulárního systému,” vysvětluje pro CNN fyziolog Javier Gonzalez.

Pokud se rozhodnete cvičit ještě před snídaní, pak před samotným cvičením vypijte alespoň skleničku čisté vody, aby nedošlo k dehydrataci a k následným potížím s regenerací.

Po cvičení se do 15–30 minut najezte, přičemž hleďte na to, aby strava obsahovala vysoce kvalitní proteinový základ. Dobrým výběrem je ovoce, nízkotučný řecký jogurt, banán, arašídové máslo apod.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků