1. Kupte si kvalitní vycházkové obutí

Chůze prospívá zdraví více než jakýkoliv jiný sport, proto koupí kvalitní obuvi uděláte maximum nejen pro své nohy, ale celkové zdraví.

„Dopřejte si minimálně třikrát týdně 30minutovou intenzivní procházku. Každý týden si přitom stanovte cíl o 10 % delší,” doporučuje pro CNN Carolyn Rosenblattová, zakladatelka AgingParents.com, která se v 63 letech poprvé účastnila závodů v triatlonu a tomuto sportu se věnuje i ve svých 70.

2. Zapracujte na své rovnováze

Nejlepší způsob, jak se vyhnout pádům, je zapracovat na své rovnováze a koordinaci. Výborná je v tomto směru jóga, ale začít můžete i tak, že se postavíte na jednu nohu, zavřete oči a vydržíte tak minimálně 30 sekund.

3. Zaměřte se na snídani

Zkuste ve svých snídaních vynechat klasický cukr a nahraďte ho sezonním ovocem v kombinaci s kvalitními bílkovinami (jogurtem, tvarohem) a například ořechy. Případně zvolte slanou snídani s vejci. Zároveň si místo perlivé vody dopřejte čistou pramenitou vodu.

4. Regulujte stres

Zkuste najít způsob, jak se co možná nejlépe vyhnout stresu. Pokud už se dostanete do stresové situace, tak si najděte pokud možno jinou berličku než cigaretu, alkohol či jídlo.

„Na internetu naleznete různé způsoby zvládání stresu a záleží jen na vás, jaký zvolíte,” radí Rosenblattová.

5. Posilujte

Chcete-li, aby vaše svalová hmota nezmizela, pak je zapotřebí svaly neustále používat a posilovat.

„Nemusí jít o žádné cvičení s činkami, postačí absolutně váha těla. Ideální je, pokud si ze cvičení utvoříte pravidelnost,” upozorňuje Kay Van Normanová ze společnosti Brilliant Aging.

6. Neustále procvičujte vstávání ze země

Lehněte si na zem a zvedněte se do stoje. Vypadá to jako jednoduchá věc, přesto ji ve vyšším věku nezvládne každý.

„Pravda je taková, že pokud tuto základní věc nebudete ve vyšším věku trénovat, po nějaké době vám to nepůjde,” dodává Van Normanová.

Jak podpořit dobrou kondici a zdraví po šedesátce

 Kolik let je vyměřeno člověku

Každodenní návyky, kvůli kterým předčasně stárneme

7. Zaměřte se na rychlost

Přestože si mnozí myslí, že rychlost a intenzita v pohybové aktivitě u starších lidí již není důležitá, není tomu tak. Mohou prospět dobré kondici stejně jako posilování. Ze sportů lze v tomto směru doporučit například tenis.

8. Věřte v sebe 

„Prvnímu člověku, kterému musíte věřit a důvěřovat, jste vy sám,” upozorňuje terapeutka Sharon Sultan Cutlerová. Je to jediný způsob, jak snadno zvládnout nejrůznější životní peripetie. „Navíc lidé jsou rádi kolem těch, kdo věří sami v sebe,” dodává terapeutka.

9. Vymyslete nějaký projekt, kterým se maximálně zaměstnáte

Každý z nás má nějaký sen či přání dosáhnout něčeho, na co mu v produktivním věku nezbýval čas. U někoho to je touha napsat knihu, u jiného něco postavit či vyrobit a u dalšího například uběhnout maraton. Každé takové přání se může stát názvem projektu, na kterém můžete začít pracovat a který může být smyslem vašeho dalšího života.

10. Neustále na sobě pracujte

Chcete-li být i po mentální stránce stále fit, neustále na sobě pracujte, vzdělávejte se, poznávejte svět kolem sebe. Nebojte se využít možnosti studovat na univerzitách třetího věku či své znalosti a dovednosti využít například při rozšiřování databáze on-line encyklopedie.

Může se vám hodit na Seznamu: