Na začátku každého cvičení je potřeba se zahřát. Stačí tři minuty usilovného skákání, náročnější jedinci si do „jumping jacku“ mohou přidat i dřep.

Mezi krále všech cviků patří samozřejmě klasický dřep, kde je důležité udržovat rovnou páteř, špičky směrovat ven, kolena nesmí přesahovat špičky. Tímto cvikem procvičujeme nejen nohy, ale zpevňujeme celé tělo.

Není výpad jako výpad. U toho klasického, který zná každý, si prý ničíme nejen kolena, ale i kotníky, tudíž jsme pro vás připravili trošku jiný způsob. „Důležité je, že zadek se pohybuje co nejvíc dozadu a špička zadní nohy společně s patou se odlepuje od země,“ radí trenérka.

Tvarování zadečku se odehrává vleže, máme dokonce i variantu pro náročné.

Méně známý cvik želva vypadá jednoduše, ale je náročný.

Méně známý cvik želva vypadá jednoduše, ale je náročný.

FOTO: Novinky

Pokud nechceme mít povadlé paže, pak je dobré procvičit i tricepsy a také zádové svaly. Málo známý cvik na záda a zadní stranu ramen je tzv. želva. Na první pohled se jedná o velmi jednoduchý cvik, ve skutečnosti je velmi náročný.

Shazování bříška je nejnáročnější. Namísto obyčejných sklapovaček ale procvičíme hned šikmé břišní svaly. U toho totiž zabírají tak trošku i ty přímé.

Cvik s názvem plank tak trošku jinak.

Cvik s názvem plank tak trošku jinak.

FOTO: Novinky

Za ideální cvik na zpevnění břicha, ale i celého těla, je považován plank. Ukážeme vám ho v lehce pozměněné verzi.

K dosažení výsledků je ze všeho nejdůležitější výdrž a pevná vůle. Cvičení by samozřejmě mělo jít ruku v ruce s úpravou jídelníčku. Ta přitom nemusí být nijak drastická. Pro začátek postačí, když vynecháte mléko v kávě a pečivo.