1. Bruslení 

Ideální sport pro zlepšení fyzické kondice, ale i hubnutí. Jedná se o kardio aktivitu, při níž se navíc posiluje velké množství svalů. Bruslení je také výborné na zpevnění stehen a hýždí a formování boků. Dochází při něm také ke zvýšenému spalování kalorií.

Samozřejmě velmi záleží na rychlosti bruslení. U pomalého rekreačního bruslení za hodinu spálíte cca 480 kcal, u rychlostního cca 1020 kcal.

Přestože je tento sport šetrný ke kloubnímu aparátu, je u něj stejně jako u jiných třeba hledět na správnou techniku. Ta by měla být pouze v mírném předklonu, ale s rovnými zády.

Při špatné technice - při větším předklonu a s ohnutými zády může docházet k přetěžování krční a bederní páteře.

Bruslařská dráha na Lipně

Bruslařská dráha na Lipně

FOTO: das, Novinky

Pokud vás nebaví bruslení uvnitř zimních stadiónů, pak máte nyní jedinečnou možnost vyrazit na led do přírody. Malé rybníky i nádrže jsou většinou zamrzlé a velmi brzy se oficiálně otevřou nejdelší a nejoblíbenější bruslařské dráhy na lipenské přehradě.

Jakmile dosáhne led bezpečné tloušťky přibližně 18 cm, vzniká mezi obcemi Lipno nad Vltavou a Frymburk pravidelně upravovaná bruslařská dráha, která měří téměř 11 km, stejně tak tzv. Hornoplánská trasa s 15 km. Propojením obou drah vzniká rekordní trasa dlouhá 38 km z Lipna nad Vltavou až do Perneku. Aktuální informace získáte na Lipno.info.

2. Bežkování 

Patří mezi nejzdravější pohybové aktivity. Kromě podpory činnosti srdce se při něm zapojuje až 99 % svalstva na těle, přičemž nejvíce jsou namáhány problémové partie jako břicho, nohy, hýždě, hrudník a ramena. Tzv. bruslařský styl je namáhavější a při hubnutí u něj dosáhnete většího účinku a efektu.

Při klasickém rekreačním běhu na lyžích spálíte za hodinu cca 480 kcal, u bruslařského stylu ještě o 200 kcal více. Pokud ale běžíte rychleji než 13 km/hodinu, můžete spálit i 1040 kcal za hodinu, při bruslařském stylu opět až o 200 kcal více.

Pokud nevíte, kam na běžky, aktuální informace o Šumavě naleznete na bilastopa.cz a o všech zimních střediscích na bilestopy.cz nebo také na www.kamzasnehem.cz/bezky či skimapa.cz.

3. Sjezdové lyžování

U sjezdového lyžování velmi záleží, na jakém terénu a jak rychle lyžujete. Čím rychleji lyžujete a čím těžší je terén, tím více energie vydáte. Nicméně vzhledem k tomu, že mnoho času při tomto sportu zabere čekání ve frontě a na lanovce, nelze na velký výdej kalorií příliš spoléhat. Mnohem lepší je na tento sport nahlížet jako na prostředek pro posílení svalů na nohou, hýždích a horní části těla.

Při svižné jízdě na červené sjezdovce za hodinu jízdy spálíte cca 400 kcal.

4. Snowboarding

Snowboarding je náročnější než sjezdové lyžování a dá se při něm tedy i lépe hubnout. Velmi záleží samozřejmě opět na jakém terénu a jak rychle jezdíte. I tento pohyb podporuje činnost srdce, navíc při něm dochází k posilování vnitřních břišních i zádových svalů, stehen a hýždí. Podobně jako běžecké lyžování je vhodný pro tvarování spodní části těla.

Za hodinu snowboardingu spálíte cca 460 kcal.

5. Sáňkování a bobování

Přestože se jedná především o zábavnou aktivitu, kterou preferují hlavně děti, je prima si ji jednou za čas dopřát i v dospělosti. Při samotném sáňkování či bobování sice nezhubnete, ale pokud budete společně se sáňkami neustále vybíhat kopec, podaří se vám i nějaké to kilo shodit. Kromě toho posílíte také činnost srdce, svalstvo na nohou a při jízdě dolů procvičíte břišní a zádové svalstvo.

Za hodinu sáňkování či bobování spálíte až 480 kcal.

FOTO: Profimedia.cz

6. Další aktivity

Spálit kalorie můžete ale i při běžné procházce v zasněžené krajině. Za hodinu může jít až o 400 kcal. Vyzkoušet můžete i turistiku na sněžnicích, při níž spálíte až 560 kcal za hodinu. Navíc při této aktivitě rovnoměrně posílíte srdce, krevní oběh a imunitu.

Výborný je i klasický hokej na ledě, při němž se dá spálit cca 560 kcal za hodinu, či běh zimní krajinou, kdy lze průměrně spálit cca 800 kcal. Z pohledu vydaných kalorií může být velmi výživná i pořádná sněhová koulovačka.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz: