Borůvky

Borůvky jsou skvělou nízkokalorickou svačinou. Jeden šálek fialových plodů obsahuje pouze 84 kalorií, také vlákninu, vitamíny K a C. Výzkumy ukazují, že stejně jako brusinky, obsahují i borůvky sloučeniny, které brání přemnožení bakterií v močovém měchýři a mohou tak být účinnou prevencí proti infekci močových cest.

Řecký jogurt s malinami

Ideální letní svačinkou pod 100 kalorií může být půlka šálku neochuceného bílého jogurtu s třetinou šálku čerstvých malin. Protein v jogurtu společně s vlákninou z malin udělá ze svačiny dostatečně zasycující snack. Bonusem může být 187 mg vápníku, 18 % z doporučeného denního množství.

Mražené hrozny

V horkých letních dnech se vyplatí v mrazáku uchovávat sáček s fialovými hrozny. Jedna porce ovoce (jeden šálek) obsahuje totiž jen 62 kalorií, tudíž si je můžete dát ke svačině zcela bez výčitek. Kromě toho, že jsou nízkokalorické, obsahují také měď, vitamín K a důležité antioxidanty, píše health.com.

Vajíčko natvrdo

Bojujete s velkým hladem, ale do oběda nebo večeře je ještě daleko? Pokud hledáte plnohodnotnou potravinu s přínosnou výživnou hodnotou, uvařte si vajíčko natvrdo.

Jedno vejce má jen 70 kalorií, obsahuje vitamíny ze skupiny B, vitamín D a cholin, živinu, která podporuje funkce paměti. A protože vejce obsahují zdravé tuky a vysoce kvalitní bílkoviny, pomohou vás zasytit na delší dobu.

Mandle

Tento druh plodů se velmi často objevuje na seznamech super potravin. Mandle jsou totiž plné vlákniny, bílkovin, vápníku a vitamínu E a také obsahují méně kalorií, než jiné příbuzné druhy ořechů. Deset gramů mandlí obsahuje něco mále přes 60 kalorií, navíc také zdravé tuky, vlákninu, bílkoviny a sacharidy. Jsou vhodné i do redukční diety, vzhledem k obsahu tuků je rozumné konzumovat je s mírou.

Vodní meloun

Tento druh ovoce patří k létu snad ze všeho nejvíce. Je také prospěšný mnoha zdravotními výhodami. Nejen, že je nízkokalorický (jeden šálek obsahuje méně než 50 kalorií), ale obsahuje také lykopen, chemický pigment (meloun mu vděčí za svou červenou barvu), kterému se přisuzují protirakovinové účinky. Díky vysokému obsahu vody (90 %) působí meloun blahodárně také na zažívací ústrojí a hydratuje organismus.

Třešně

Červené plody jsou výtečnou letní lahůdkou, obsahují vitamíny A a C, také draslík a vlákninu. Jeden hrnek třešní obsahuje jen 90 kalorií a stejně jako borůvky, i třešně jsou bohatým zdrojem důležitých antioxidantů, které jsou spojovány s protizánětlivými účinky a snižováním nezdravé hladiny cholesterolu.

Grapefruit

Jeden grep obsahuje pouhých 80 kalorií. Díky vysokému obsahu vody (90 %) může pomoci odvrátit příbytek na váze. O citrusech se ví, že jsou skvělým zdrojem vitamínu C. Ten je zásadní při tvorbě kolagenu, má velký vliv na zdraví pleti, pozitivní účinky při posilování přirozené imunity člověka.

Gazpacho

Není „letnější“ polévky, než je zeleninové gazpacho. Obsahuje rajčata, papriky, cibuli a další zeleninu, proto se nemusíte bát přijatých kalorií. Tradiční španělská polévka obsahuje ve sto gramech jen 18 kalorií.

Batáty

Sladké brambory obsahují beta karoten a hořčík. Jsou nutričně bohatší a dietnější, než klasické brambory. Obsahují také rezistenční škrob, zdravý sacharid, který snadno a rychle zasytí. Každá brambora obsahuje přibližně 50 kalorií.

Mango

Jeden hrnek čerstvého exotického ovoce, manga, skrývá mnoho nutričních výhod. Mimo jiné vlákninu, vitamín A, vitamín C a další.