V současné moderní době je na trhu nepřeberné množství spacích oděvů. Milovnice sexy košilek či klasických nočních košil mohou vybírat z různých variant délek, materiálů i barev, stejně tak vyznavačky klasického pyžama, tedy horního trika a dlouhých nebo kratších kalhot.

Ve valné většině je u mnohých žen ale součástí ještě jeden kousek oblečení - spodní prádlo, respektive kalhotky. Je jedno, jaké jsou velikosti, tvaru či materiálu, převážná většina žen je nosí jak k romantické noční košilce, tak i jako součást spacího oděvu, klidně i pod pyžamové kalhoty.

Mnohé dámy dokonce běžně spí ve spodním prádle, jen klasickou podprsenku vymění na noc například za pohodlnější tílko.

Odborníci ale před takovým užitím prádla na noc varují. Jakkoli jsou totiž kalhotky prodyšné nebo příjemné na nošení či spánek, v oblasti jejich kontaktu s intimními partiemi dochází ke shromažďování bakterií, které ve výsledku mohou stát za výskytem celé řady zdravotních problémů. Výjimkou nejsou různé vyrážky, podráždění, ale i například kvasinkové infekce.

Ve vážnějším případě to může mít i negativní dopad na plodnost, a to jak u žen, tak i u mužů. Odborníci proto radí jediné - spěte nazí. Jedině to je způsob, jak nechat tělo volně dýchat a odpočívat, což je především v oblasti intimních partií důležité, radí server Express.

Vsaďte na přirozenost 

Doktorka Alyssa Dwecková, odbornice v oboru gynekologie z New Yorku, na dané téma sepsala nedávno i rozsáhlou práci.

„Velmi často radím svým pacientkám, aby spaly nahé, bez spodního prádla. Pokud je totiž oblast intimních partií trvale zakryta, a to navíc materiálem, který dostatečně neodvádí vlhkost, není absorpční, dochází v těchto místech k hromadění vlhkosti, což vytváří živnou půdu pro početné bakterie a kvasinky.”

Dámám, které si nedovedou spaní bez tohoto kusu prádla představit, doporučuje doktorka Dwecková pečlivě vybírat kalhotky nebo kraťasy, které nebudou pevně přiléhat k tělu.

Zajímavosti o spánku
Z hlediska zdraví je nejhorší pozicí ve spánku leh na břiše.
Nedostatečně vyspalí jedinci dělají častěji riskantní rozhodnutí.
Lidé, kteří často spí v tzv. pozici plodu, jsou označováni jako jedinci s tuhým zevnějškem. Uvnitř jsou často ale velmi plaší a citliví.
Nedostatek spánku se dá z hlediska tělesných reakcí přirovnat ke stavu, když je člověk opilý. 
Lidé, kteří spí v rozmezí 6,5 - 7,5 hodiny denně se dožívají vyššího věku. 
Člověk je jediný savec, který ochotně a dobrovolně oddaluje spánek.
Přirozený pokles ostražitosti a nárůst únavy se dá u člověka vysledovat ve dvou obdobích. Kolem druhé hodiny v noci a kolem druhé odpoledne.
Pravidelné cvičení napomáhá k lepšímu spánku. Sporadický pohyb nebo cvičení před odchodem do postele mohou naopak kvalitu spánku zhoršit. 
Narušování spánkového rytmu, například prací dlouho do noci, je podle Světové zdravotnické organizace (WHO) klasifikováno jako potenciální příčina vzniku rakoviny. 
V období kolem úplňku je doba spánku u řady lidí automaticky o něco kratší. 
Zdravý dospělý jedinec potřebuje pro kvalitní odpočinek v průměru sedm až devět hodin spánku. Jsou ale i tací, kteří jsou schopni běžně fungovat bez ospalosti již po šesti hodinách, jiní se naopak dokonale odpočatí budí až po deseti hodinách.