Z pohledu obsahu cukrů obvykle nejlépe vycházejí nápoje s umělými sladidly, jež obsahují 0 g sacharidů a tedy i 0 g cukrů. Ale to neznamená, že je lze doporučit jako zdravou součást pitného režimu.

Z velké části totiž obsahují nejrůznější aditiva (éčka), kam spadají i umělá sladidla, a podle mnohých vědců mají právě tyto přísady na zdraví jedince mnohem horší dopad, než běžný cukr v nápojích.

Z pohledu zdravé výživy přitom hůře než klasický cukr dopadá i dnes u nás tolik využívaný glukózovo-fruktózový sirup v nápojích či jen čistý fruktózový sirup. Fruktóza se totiž ze 40 % v těle mění na tuk, který se ukládá zejména v oblasti břicha jako nebezpečný útrobní tuk, jenž obaluje břišní orgány a je považován za jednu z hlavních příčin vzniku cukrovky 2. typu.

Útrobní tuk se poté přeměňuje na triglyceridy, jež se spolu s cholesterolem ukládají v cévách. Navíc fruktóza velmi významně podporuje chuť k jídlu, což vede k přejídání. [celá zpráva]

Odborníci provedli hned několik srovnávacích testů nealkoholických nápojů, kde se zaměřili na obsah sacharidů (cukrů) a obsažená aditiva, a sami byli překvapeni výsledky.

Pivo jako vítěz

Z pohledu obsahu cukrů a aditiv totiž nejlépe vyšlo nealkoholické pivo. Dokonce obsahovalo méně cukrů, než některé ochucené minerální vody či 100% pomerančové džusy.

Zatímco nealkoholické pivo obsahovalo na 100 ml 3,3 g sacharidů (z čehož cukry tvořily 2,2 g), slazená přírodní minerální voda měla sacharidů 4,5 g (cukrů 4,5 g) a 100% pomerančový džus (z koncentrátu) 10,5 g sacharidů (z toho 8,8 g tvořily cukry).

Pro srovnání, například oblíbená kola obsahuje 11,2 g sacharidů (11,2 g cukru), kofola 8 g sacharidů (z toho 8 g cukrů) a oblíbené energetické nápoje 11 g sacharidů (11 g cukrů).