V umění vměstnat do jednoho dne nepochopitelné množství činností jsou ženy často nepřekonatelné. Vražedné dodržování termínů v práci, vyzvedávání dětí ze školy a vození na kroužky, nákupy, rychlé jídlo někde za pochodu, vaření večeře pro celou rodinu, úklid domácnosti. To jsou jen některé nejčastější aktivity, které ženy každý den zvládají.

To se ale mnohdy podepisuje na jejich stylu stravování. Místo zdravého oběda či večeře berou zavděk i něčím méně zdravým, hlavně když se to vejde do ruky a dá se s tím pohybovat.

Na vlastní zdraví tak jednoduše nezbývá čas ani prostor. Jak ale dodávají odborníci, existují poměrně jednoduché strategie, které ženám pomohou zůstat fit a v kondici, i když jsou velmi zaneprázdněné.

Některé z nich uveřejnil server FoxNews.

Voda je základ 

Všichni jistě mnohokrát slyšeli, že je potřebné dodržovat řádný pitný režim, nejlépe s obyčejnou vodou. Ne všichni se tím ale řídí. Odborníci radí dát si velkou sklenici vody po probuzení, během celého dne je pak vhodné mít lahev stále po ruce.

Voda v dostatečné blízkosti nejen zajistí příjem tekutin, ale také odradí od možného kupování sladkých nápojů. Navíc dostatečná hydratace organismu je především v hektických dnech dobrým způsobem, jak udržet mysl v klidu a soustředit se lépe na všechny úkoly.

Důkladný plán 

Pokud je pracovní týden v hektickém tempu, je vhodné si o víkendu, nejlépe v neděli, udělat chvíli čas, a připravit si v klidu některé zdravé pochutiny a jednoduchá jídla pro sebe i rodinu s předstihem. Při nedostatku času v týdnu přijdou rozhodně vhod.

Rozhodně není potřeba vyvařovat celý den. Stačí jednoduché kuřecí plátky, ovoce a zeleninu nakrájet do misek, aby bylo vše lépe po ruce. Je také dobré si připravit například několik porcí oříšků, takže bude doma (nebo v práci) po ruce zdravá svačinka.

Rozprostření pohybu 

Je třeba, aby měl člověk dostatek pohybu, a to několikrát během týdne. Ne vždy se to ale povede. Proto když není čas na hodinu v tělocvičně nebo pravidelný běh, je dobré se více pohybovat v rámci denních povinností.

Místo jízdy výtahem zvolit chůzi po schodech, zapojit se s dětmi do hry na zahradě, při vaření vody na kávu či čaj vyjde chvilka na několik dřepů. I malý pohyb má na tělo pozitivní účinek .

Spánek 

Další důležitá aktivita, kterou mnozí úspěšně zanedbávají. Přitom čím více je člověk unavený, o to více se mu zvyšuje hladina stresového hormonu kortizolu, který je spojován s většími riziky přejídání. Je vhodné se naučit, kolik hodin spánku jedinec potřebuje k dostatečnému odpočinku, a toho se za každých okolností držet.

Zdravá svačina vždy po ruce 

Při náročném pracovním dnu neví nikdo přesně, kdy bude mít čas na jídlo. Pro takové příležitosti je proto vhodné mít pohotovostní zdravou svačinu nejlépe vždy po ruce, třeba v kabelce nebo ve stole v práci. Je to rozhodně lepší, než se při záchvatu hladu vrhnout na první věc, kterou nabízí nejbližší automat nebo pochybná kantýna.

Krátká procházka během dne 

I když to někdy není snadné, z jakéhokoli důvodu, i krátká, třeba jen desetiminutová procházka, při které nebude žena myslet na práci, rodinu ani resty, které ji čekají, dokáže divy. Kromě uklidnění mysli se i tato chvilka počítá jako pohyb.

Nebuďte perfektní 

Být perfektní není možné, jednoduše to neexistuje. Nejzdravější lidé tak bývají ti, kteří nejsou perfektní, ale našli svou rovnováhu. Když se žena dostane do úzkých a má chuť na něco nezdravého, tak ať si to klidně dá. Život je příliš krátký na boj se vším, co by v životě neměla dělat. Někdy je tak kousek čokolády nebo sklenka dobrého vína tím pravým, co je v dané chvíli nejlepší.