Vánoční hýření je definitivně minulostí, dny jsou stále krátké a navíc přichází na řadu splácení dluhů a šetření. Zároveň se dostavují negativní účinky diet, kdy mozek protestuje, tělo je unavené a mnozí začínají selhávat ve svých předsevzetích. Navíc nastává i čas řešení partnerských problémů. Čím víc se těchto věcí nastřádá, tím hůř lidé svůj stav zvládají a upadají do depresí.

Přitom stačí mnohdy málo - zastavit se, přestat očekávat a začít počítat všechno dobré, co v životě člověk má. Třeba holý život a zdraví.

Podle britské expertky na výživu Alison Clarkové je v tento čas také důležitá správná výživa. Kdo chce zhubnout, musí tak činit s rozumem. Nejhůře jsou na tom ti, kdo drží drastickou dietu. Tělo postrádá živiny a mozek protestuje kvůli nedostatku cukru a dalších látek. Proto je nezbytné vydatně snídat a jíst pětkrát denně. Nenechat tělo hladovět během dne, aby se pak nepřejídalo v noci. A někdy je lépe drobně zhřešit – dopřát si třeba čokoládu – než se zcela vzdát zdravějšího životního stylu a hodnotnějšího stravování.

Nedostatek serotoninu může způsobit deprese

Produkci tohoto hormonu je možné podpořit odpočinkem a spánkem po dobu aspoň osmi hodin. V těchto dnech je tak dobré chodit do postele nejpozději v deset večer, přes den si najít alespoň chvilku na krátké cvičení či alespoň protažení a zapomínat by se nemělo ani na milování.

Důležité je také tělu dodávat potraviny bohaté na tryptofan, z něhož se serotonin tvoří. Takže je potřeba jíst hodně ovoce, zeleniny a také krůtí maso. Dobré je kromě toho dodání kvalitních tuků – olivového oleje, kokosového oleje, lněného semínka a také másla. Pomoci mohou i sluneční paprsky – pokud budou – a hlavně čas trávený s blízkými.

Řešením je i meditace a uvědomění si všeho, co člověk má a jaká požehnání jeho život přináší – zdraví, rodinu, přátele, domov. Kdo se soustředí na to, co nemá a co mu chybí, těžko nalezne klid v duši.

Může se Vám hodit na službě Zboží.cz: