Brokolicové trojhránky

Celozrnný žitný chléb rozkrájíme na trojhránky nebo obdélníky. Namažeme je brokolicovou pomazánkou, posypeme konopným semínkem, položíme na ně kousky papriky, rukoly a rajčete. Přidáme uzený tempeh nakrájený na malé plátky. Posypeme nadrcenými vlašskými ořechy.

Šmakounový chlebíček

Celozrnný kváskový chléb nakrájíme na tvar vekového chlebíčku, namažeme kozím pažitkovým sýrem, posypeme rozdrceným lněným semínkem, přidáme kousek šmakouna (vaječného steaku), přidáme zelný list a nakonec posypeme několika mandlemi.

Ořechové trojhránky

Ze dvou kusů žitného knäckebrotu uděláme trojhránky, slepíme je k sobě brokolicovou pomazánkou, nahoru dáme lžičku kozího jogurtu, posypeme petrželí, přidáme několik kousků uzeného tofu a posypeme nadrcenými paraořechy.

Rohaté trojhránky

Rýžový chlebík (silnější, cca 1 cm tlustý) rozkrojíme na trojhránek, naneseme pomazánkový kozí sýr, obložíme kousky červené a zelené papriky, posypeme nastrouhaným uzeným tempehem, konopným semínkem a kešu ořechy.

Vaječný nářez

Kukuřičný chlebík rozkrojíme na půlky, namažeme rukolovou pomazánkou, přidáme několik kousků vaječného nářezu s mořskou řasou, rajče a nadrcená slunečnicová semínka.

Fazolková dobrota

Vícezrnnou bagetu rozkrojíme na plátky, namažeme fazolovou pomazánkou, obložíme nakrájenou okurkou, paprikou, posypeme nastrouhaným kozím sýrem, mandlemi a rozdrcenými dýňovými semínky.

Cizrnové trojúhelníčky

Amarantový chlebík rozkrojíme na trojúhelníčky, namažeme cizrnovou pomazánkou, přidáme na malá kolečka nakrájený sójový párek a plátky rajčete a posypeme konopným semínkem.

Sladký chlebíček

Kukuřičný chlebíček rozkrojíme na půlky, posypeme kokosovým máslem (je tuhé při pokojové teplotě, takže spíše posypat než namazat), přidáme dva malé kousky hořké 90% čokolády a nastrouhané jablko.

Vinný chlebík

Kukuřičný chlebík posypeme kokosovým máslem, nahoru přidáme hroznové víno a drcené mandle.

Bazalkové trojhránky

Celozrnný žitný chléb (stačí normální plátkový – dá se pořídit zabalený i v supermarketu) nakrájíme na trojhránky, pomažeme bazalkovým pestem, přidáme malý kousek ovčího sýra, rozemleté lněné semínko a papriku.

Mandlová kolečka

Celozrnný pšeničný kulatý toust namažeme nejlépe italskou rostlinnou pomazánkou, přidáme okurku, tofu natural a nakonec rozemletou směs mandlí, kešu a paraořechů.

Zdravý šunkový chlebíček

Celozrnný kváskový chléb lehce namažeme sójovou majonézou, přidáme krůtí šunku s 90 % masa, papriku, rajče, nahoru dáme konopné semínko a nastrouhané mandle.

Česnekové jednohubky

Rýžový chlebík rozkrojíme na čtvrtinu (jako „jednohubky“), namažeme na ně nastrouhaný česnekový tvrdý kozí sýr smíchaný s bílým kozím jogurtem, přidáme okurku, papriku, nadrcené dýňové semínko a kostičky z uzeného tempehu.

Tofu trojhránky

Celozrnný žitný chléb nakrájíme na trojhránky, pomažeme kozím jogurtem, na ten položíme tofu medailonek a rajče a nakonec posypeme rozemletým lněným semínkem a nadrcenými para ořechy.

Sójová sekačka

Celozrnný žitný chléb (nejlépe kváskový) nakrájíme na menší obdélník, potřeme bio hořčicí, na něj položíme slabý plátek sójové sekané, okurku a rozemletá chia semínka.

Tofu burger

Vícezrnnou bagetu namažeme kozím pažitkovým sýrem, přidáme malý kousek tofu burgeru, listový salát, okurku, rajče, rozemleté lněné semínko a mandle.

Robi trojhránky

Celozrnný žitný chléb (nejlépe kváskový) nakrájíme na menší trojhránky, namažeme sójovou tatarkou, poklademe malým kouskem restovaného robi masa, nakrájeným vařeným vejcem, kousky papriky a nastrouhanými vlašskými ořechy.

Sójová kolečka

Celozrnný pšeničný kulatý toust namažeme bio hořčicí, přidáme sójový párek, vařené vejce, okurku a nakonec posypeme mletým konopným semínkem.

Tempehové trojhránky

Žitný knäckebrot nakrájíme na trojhránky a slepíme k sobě kozím pomazánkovým máslem (nebo také pomazánkou z uzeného nastrouhaného tempehu či pomazánkového kozího sýra), přidáme na plátky nakrájené vejce a rajče.

Chlebíček Cesta kolem světa

Rýžovo-sójový chlebíček namažeme ovčím jogurtem, obložíme uzeným tofu, listovým salátem, posypeme směsí nadrcených para a lískových ořechů a rozemletých lněných a chia semínek.