Nízkotučná strava pomůže ke shazování kil, ale rozhodně není klíčem k úspěchu. Jíst v rámci diety vše jen s nízkým obsahem tuku je totiž jeden z nejzažitějších mýtů, který není tak úplně pravdivý. Potraviny, které jsou označeny jako light, mají buď snížený obsah tuku, nebo cukru. Obsahují ale například zahušťovadla, která energetický příjem zvyšují.

Pokud se snažíte dosáhnout vysněné postavy hladovkou, pravděpodobně to bude mít také úplně opačný účinek. Nezhubnete. Akorát dosáhnete toho, že se vaše tělo odvodní a svaly ochabnou. Tuk zůstane a tělo si z něj začne dělat rezervy na tzv. „horší časy“. Při takovém způsobu hubnutí se zpravidla nevyhne ženám dobře známý jojo efekt. Hladovět neznamená hubnout!

Snídaně je grunt

Vynecháním snídaně budete přibírat na váze. Proto je dobré jí začít přikládat větší důležitost. Pokud se ráno nenajíte a své tělo optimálně nenastartujete a nepřipravíte na denní provoz, můžete si zadělat na problém. Tělo si po ránu žádá energii, kterou zpracovává ze stravy, tedy ze snídaně. Bez ranního jídla si zablokujete spalování a hladina krevního cukru začne kolísat.

Ani tvrzení, že jíst během diet ovoce a zeleninu je zdravé a na hubnutí účinné, není pravdivé. Pokud se totiž budete živit jen jimi, pravděpodobně vás překvapí nepříjemné nadýmání a průjem. Tyto potraviny tělu samozřejmě prospívají, ale mohou způsobit i zdravotní potíže. Strava, kde převažují sacharidy nad jinými složkami potravy, je pro naše tělo velmi obtížně stravitelná.

Mazaní výrobci

Pozor si dávejte i na tmavé pečivo. Spousta lidí má totiž zafixované, že veškeré tmavé pečivo musí být samozřejmě i celozrnné. Tomu tak ale není. Mazaní výrobci totiž moc dobře ví, že se v poslední době hodně prodávají celozrnné potraviny, a tak se rozhodli přibarvovat žito a ječmen. Proto pečlivě sledujte složení kupovaného zboží.

Přestáváte sladit bílým cukrem, protože jste slyšeli, že ten tmavý je zdraví prospěšnější? Pak jste na omylu. Opět zde platí pečlivé čtení etiket. I zdánlivě třtinový cukr totiž může být jen obarvený a za třtinový se může pouze vydávat.

Zdravá varianta hranolek a zákeřné jogurty

Milují vaše děti hranolky, ale vy moc dobře víte, že ty z fastfoodů jsou jim spíš ke škodě než k užitku? Zaveďte doma vlastní variantu oblíbených bramborových tyčinek. Nemusíte je nutně fritovat v litrech oleje. Stačí, když na suchém plechu rozprostřete hranolky do trouby. Ty obsahují minimum tuku, jsou chutné a daleko zdravější než ty, které se připravují fritováním. Seženete je v běžných obchodních řetězcích.

Nezapomeňte pořádně a důkladně číst obaly a etikety. Ani ovocné jogurty totiž nejsou tím, čím se mohou zdát. Jejich nezdravé varianty obsahují kromě bílkovin a živých bio kultur i mnoho tuků a cukrů.

Čokoládu si dopřejte zvláště tu kvalitní. A to tehdy, kdy bude obsahovat kakaový olej, rostlinný tuk s cukrem v rozmezí mezi 30 až 40 g. Pokud nesníte tabulku denně, rozhodně neztloustnete. Důležité je mlsat na chuť.