Ochutnat všechny místní speciality, dopřát si dostatek zmrzliny, ale i piva či míchaných koktejlů, co hrdlo ráčí, se jednoduše musí někde odrazit. Během týdne tak většina labužníků přibere až dva až tři kilogramy.

Rad jak se jich zbavit je hned několik. „Hlavní je nepanikařit. Žádné drastické metody, zázračné diety či hladovky nám dlouhodobě nepomohou. Částečně se problém vyřeší sám již několik dní po návratu. V zahraničí konzumujeme jinou stravu, která v sobě obsahuje odlišné množství soli a koření. Tento rozdíl se často projeví na našem metabolismu, především při hospodaření s vodou, kdy se tělo nadměrně zavodňuje,“ vysvětluje výživová poradkyně Gabriela Knosová z brněnského Institutu redukce a prevence nadváhy kompliment.

Mnohdy tedy stačí najet pouze na režim, který člověk měl před dovolenou, zařadit více pohybu a vše se dá brzy samo do pořádku. Pokud ani před dovolenou nebyla životospráva ideální, pak je zapotřebí vynechat potraviny s vysokým obsahem tuku a cukru, vyhýbat se alkoholu a také omezit četnost konzumace příloh a pečiva.

Zařaďte tzv. aktivátory

Aktivátory dodávají tělu dostatečné, ale ne nadbytečné množství energie, kterou dokáže dokonale spotřebovat a neukládat ji formou podkožního tuku.

„Kromě zeleniny a vybraných druhů ovoce sem patří brambory, rýže, celozrnné těstoviny, pečivo, libové maso a ryby, nízkotučné a polotučné mléčné výrobky, tofu, vejce, rostlinné oleje, bylinky a samozřejmě voda,“ dodává Knosová.