Odborníci varují, že ne všechny produkty s krabičkovou dietou spojené jsou vhodné pro redukční shazování váhy.

„Víme, že v některých krabičkových dietách jsou ke svačině dodávány pudinky nebo műsli tyčinky, které obsahují příliš mnoho cukrů, ale málo prospěšných látek, jež jsou pro zdravé hubnutí opravdu důležité,“ upozornila Kristýna Galová z Institutu kompliment.

Hlavní problém diet z krabiček však vidí jinde. Krabičkové diety se staly populárními zejména díky své jednoduchosti.

„Objednáte si je a nemusíte dále přemýšlet o tom, co jíst či nejíst, jaké potraviny si nakoupit, jak je upravovat. V tom je ovšem kámen úrazu,“ říká Kristýna Galová. Krabičkovému dietáři chybí důležité informace o výživě a pohybu, proto je pro něj těžké udržet si získanou hmotnost.

 

Pokud se chceme vyvarovat jo-jo efektu, je důležité po skončení diety přejít na racionální stravování.

 

Riziko navrácení váhy navíc zvyšuje příliš nízká kalorická hodnota redukční stravy v krabičkách. Podle Kristýny Galové bývá u některých krabičkových diet denní příjem energie snížen až na 4400 kJ. Při zdravé redukci hmotnosti se však obecně nedoporučuje přijímat méně než cca 5000 kJ za den u žen a 6000 kJ u mužů.

Jo-jo efekt se dostaví při podvýživě

Pokud není spodní doporučená hranice dodržena, dochází k podvýživě organismu. Tělo se naprogramuje na nízký příjem energie a po ukončení dietního režimu se může dostavit neblahý jo-jo efekt.

Při hubnutí s výživovým poradcem se naopak velký důraz klade na trvalé snížení tělesné hmotnosti. Naučíte se, jaké potraviny nakupovat, jak je kombinovat a tepelně i mechanicky upravovat.

Redukční dieta není hladověním, podobá se složením racionální výživě.

Redukční dieta neznamená hladovění, složením se podobá racionální výživě.

FOTO: fotobanka Profimedia

„Pravidla redukčního stravování jsou dosti podobná zásadám racionální výživy, díky nimž udržujeme váhu i po dosažení ideální hmotnosti. Ten, kdo se naučí připravovat vyvážený jídelníček již během diety, má velkou výhodu do budoucna,“ uvedla Galová.