Stárnutí je nezvratně spojeno s degenerativními změnami na mozku. První změny pozorujeme už kolem čtyřicítky – novým dovednostem už se neučíme tak rychle jako dříve. Propuknutí tzv. senility přichází po 65 roce věku, kdy mozek selhává dříve než tělo.

„Tento problém je stále palčivější, protože senioři se dožívají vyššího věku než kdykoli v minulosti. Už dávno víme, že klíčem k pevnému zdraví je vyvážená strava. Že je ale vliv omega 3 mastných kyselin tak významný čekal málokdo,“ říká k novému objevu výkonný ředitel České asociace pro speciální potraviny Ing. Bohumil Hlavatý.

Velmi zdravé mořské ryby

Podle vědců z Francouzského národního institutu pro zdraví a lékařský výzkum měli starší lidé přijímající vysoké dávky omega 3 nenasycených mastných kyselin o 31 procent nižší pravděpodobnost propuknutí senility. Za posílením zdraví stojí zvýšená koncentrace EPA a DSA, kyselin ze skupiny omega 3 nenasycených mastných kyselin.

Výzkum ukázal, že nejdůležitější je přijímat omega 3 mastné kyseliny dlouhodobě, po řadu let. Nejbohatším přírodním zdrojem omega 3 mastných kyselin je tuk mořských ryb. Bohužel Češi v konzumaci ryb zaostávají za téměř všemi evropskými národy.

Podle odborníků kdo nejí ryby alespoň dvakrát týdně, měl by sáhnout po rybím tuku. Pokud mají lidé s konzumací tohoto tuku problémy, pak by měli zvolit alespoň doplňky stravy. Jakýkoliv přísun omega 3 mastných kyselin z přírodních zdrojů se počítá.