"Projevy premenstruačního syndromu lze zmírnit také změnou denních zvyklostí," říká gynekoložka Dagmar Makalová. Pomoci může více pohybu, cvičení, omezení solení, pití neochucené vody, vyloučení kávy a čaje. Lepší je nekouřit a pokud možno omezit stres.

Bylinné extrakty, které obsahují takzvaný fytoestrogen nebo podporují odvodnění, mohou také prospět. Podle Makalové však léčba bylinkami není občas tou nejšetrnější. Čajové směsi totiž neobsahují definovaná, tedy kontrolovatelná množství účinných látek, a mohou vyvolat nežádoucí reakce, dokonce i alergie. Inzerovaný obsah a síla složení není údajně zaručena ani u potravinových doplňků.

V těžkých případech doporučuje Makalová ženám návštěvu odborného lékaře, který má k dispozici preparáty minimalizující nežádoucí účinky.

Psycholožka Zdeňka Sládečková uvedla, že v období před menstruací ženy častěji páchají sebevraždu a stoupá i počet úrazů žen. Na ženský handicap nikdo nebere ohled, většinou o něm okolí ani neví. Žena musí vše zvládnout jako kdykoli jindy. Pokusí-li se požádat o pochopení u rodiny, partnera, obvykle se to prý obrátí proti ní. "Moudrých mužů je málo," povzdechla si Sládečková.