1. Více spánku znamená více sexu a naopak

Vědci analyzovali vliv délky spánku na kvalitu sexu a sexuální touhy a přišli s následujícím zjištěním. Čím delší spánek si lidé dopřávají, tím mají následující den větší chuť na milování a jsou v tomto směru aktivnější. Kvalitní spánek také u žen zlepšuje vaginální vlhkost a zvyšuje tak jejich prožitek.

Kvalitní sex blahodárně působí i na spánek, stejně tak nedostatek sexu spánek zhoršuje. Po orgasmu se do těla uvolňuje značné množství hormonu oxytocinu, který snižuje stres a napětí a způsobuje hlubokou relaxaci, díky čemuž dochází k lepšímu usínání. U žen se navíc zvyšuje hladina estrogenu, který způsobuje hlubší spánek v REM cyklu, podobně jako u mužů hormon prolaktin, který i jinak zvyšuje ospalost.

2. Problémy se spánkem mohou zničit mužský sexuální život

Němečtí vědci zkoumali 401 mužů se spánkovou apnoe (porucha, při které dochází k zástavě dechu během spánku) a zajímali se o jejich sexuální život. Z jejich výzkumu, který zveřejnil odborný magazín The Journal of Sexual Medicine, jasně vyplynulo, že až 69 % z nich mělo problémy s erekcí. Většina z nich také měla sníženou sexuální aktivitu a nižší hladinu testosteronu.

3. Dobrý spánek vede k sexuálnímu uspokojení i během menopauzy

Američtí vědci sledovali přes devadesát tisíc žen ve věku 50 - 79 let. Zajímali se o jejich sexuální život a kvalitu spánku. Podle jejich zjištění, zveřejněného v časopise Menopauza, u žen, které spaly denně méně než 7-8 hodin, byla větší pravděpodobnost, že nedosáhnou sexuálního uspokojení. Naopak ženy, které si dopřávaly dostatek spánku, měly uspokojující sex. Nejméně sexu tak měly ženy, které trpěly nespavostí.

Kolik spánku potřebujeme?
Obecně se pro obě pohlaví doporučuje spánek dlouhý asi 7 až 8 hodin. Přičemž je dobré dodržovat pravidelně stejné časy pro vstávání i uléhání do postele.