Když se ve svém životě zaměříte na hledání špatných věcí, místo toho, aby vás zajímalo to, co je v pořádku, nikdy si nebudete užívat života plnými doušky.

Což potvrzují i výsledky dlouhodobé studie provedené na Mayo Clinic. Podle nich věční optimisté prožívají mnohem kvalitnější život, jsou zdravější a hrozí jim mnohem menší riziko předčasného úmrtí, než je tomu u věčných pesimistů.

Pozitivní lidé mají tendenci být zároveň i šťastnější, mají kvalitnější spánek, větší sebeúctu, silnější imunitní systém a mnohem více dokážou ocenit i malé věci nebo činy. Ne náhodou tak žijí déle a mají mnohem úspěšnější vztahy než lidé s negativním myšlením.

Pohled na život ovlivňuje nejen osobní vztahy, ale i to, do jaké míry budete úspěšní po kariérní stránce, a jak dlouho budete živi.

Podívejte se s námi na jednoduché triky od koučky Deni Abbieové, jak zvýšit své pozitivní myšlení, prodloužit a zkvalitnit si tak život.

1. Pozitivní afirmace (přesvědčení)

Podvědomí funguje jako úložiště informací. Naleznete zde vše, o čem jste kdy přemýšleli a co jste říkali. Budete-li do něj vkládat jen samá negativa, podvědomí začne vytvářet samé negativní zážitky a situace. Upřednostníte-li pozitiva, laskavá a optimistická tvrzení, podvědomí začne vytvářet pozitivní okamžiky.

Pozitivními afirmacemi tak naše podvědomí dokážeme přeprogramovat a můžeme začít utvářet život dle vlastních představ.

Prvním úkolem je každé ráno a večer postavit se před zrcadlo a nějaký čas strávit pozitivními afirmacemi.

2. Deník vděčnosti

Pomoci může i deník, do kterého si začnete zapisovat všechny věci, za které jste vděčni, a které jste si užili během dne.

3. Každodenní meditace

Každý den si vyhraďte několik minut na sebe, na své dýchání, pozitivní myšlení, velmi rychle pak pocítíte vnitřní klid a vděk.

4. Zaměření se na to, co se stalo

Každý den se na chvilku zastavte a vzpomeňte si na dobré a pozitivní věci ze svého dosavadního života.

5. Obklopte se pozitivními lidmi

Obklopte se lidmi, kteří jsou pozitivní a mají dobrou energii, a naopak eliminujte ze svého života ty, kteří vám snižují sebevědomí.

6. Mějte oči otevřené

Dívejte se na svět otevřenýma očima. Snažte se nepřehlížet maličkosti a hleďte na každý nový den jako na požehnání.

7. Nebojte se vyzkoušet hypnoterapii

Hypnóza může být také velkým pomocníkem při změně pesimistického myšlení nebo hluboce zažitých zlozvyků.